Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het normaal dat een baby het niet fijn vind (zelf storend) om kusjes te krijgen ? je zou zeggen dat hij genegenheid en veiligheid zoekt ?

de kleine is ongeveer 4 weken oud

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Betreft het alleen kusjes krijgen of elke aanraking? En is dit ook bij de ouders het geval?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja dat kan. Voor een baby is veiligheid en liefde iets heel anders dan kusjes krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je baby is misschien moe en overprikkeld. Een baby kan je dat duidelijk maken via lichaamstaal, dus door zich af te wenden. Tuurlijk heeft een baby lichaamlijke aanraking nodig, maar heeft soms net even geen zin, net als wij volwassenen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan natuurlijk zijn dat je baby gewoon niet zo aanhankelijk is. 4 weken is trouwens nog best heel jong en zal aan alles nog moeten wennen.
Mijn dochter van 3,5 vind het nog steeds niet fijn om gekust of geknuffeld te worden, dit zit gewoon in haar karakter.
Als ze wat genegenheid nodig heeft komt ze er zelf wel mee en soms wordt ik ook overstelpt door kussen van haar.

Je went aan elkaar, en ik vind het nu heerlijk als ze af en toe lekker bij me komt knuffelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kindje van 4 weken beseft niet dat dit een vorm van genegenheid is.
Probeer i.p.v. kusjes eens om je kindje lekker tegen je aan te houden en doe daar een extra dekentje om.
Zodat hij/zij de verbinding met jou voelt.
Dit voelt eerder 'veilig' dan een kusje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding