Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat kan ik doen aan mijn Globusgevoel?

Ik weet niet, het begon vorig jaar opeens, tijdens schooljaar is het rustig gebleven en nu heb ik het weer.
Ik kan niks vinden en ik weet niet wat ik moet doen.

Globusgevoel: Het gevoel alsof je een brok in je keel hebt, en niet goed kan ademhalen (alsof er een strakke band omheen zit)

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik ben maar een leek maar als ik jouw vraag lees denk ik dit: Zorg dat je vrij kan ademen door goed rechtop te zitten en te lopen. Rug recht, borst vooruit. Ook in onbewaakte momenten. Dan ontspannen je halsspieren. Het is veel makkelijker voor het lichaam als je hoofd recht boven je torso staat in plaats van naar voren hangt. Kost minder energie. Toegevoegd na 2 minuten: Buikademhaling? of adem je oppervlakkig op borst? Als je evt. niet lekker ademt, kun je kundalini yoga proberen. Ik heb het ooit één dag een keer gedaan. Wordt je superrelaxed van.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100