Bij de drogist kan je een tongschraper kopen..dat werkt gegarandeerd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit zijn gewoon bacterien.

Gebruik een tongschraper. Tegenwoordig ook al standaard op een tandenborstel te vinden.

Vraag ernaar of kijk gewoon eens bij de drogist.

https://www.google.nl/search?hl=nl&cp=7&gs_id=2&xhr=t&q=tongschraper&newwindow=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.,cf.osb&biw=1454&bih=688&ion=1&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=2QeoT9PYLcTJ0QW72qDgAw#um=1&hl=nl&newwindow=1&tbm=isch&sa=1&q=tongschraper+tandenborstel&oq=tongschraper+tandenborstel&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=img.3...5949.11892.0.12111.18.3.0.15.0.0.187.295.2j1.3.0...0.0.nc4S_kHZJyc&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.,cf.osb&fp=91dea020017ca94d&biw=1454&bih=688
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar kan inderdaad een vieze smaak en adem van komen, je kunt het beste na het tandenpoetsen je tong ook even goed meepoetsen en je tong daarna reinigen met een tongschraper. Na enkele keren merk je dat het probleem minder wordt. Na enige tijd is het helemaal verdwenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vieze smaak: Ja dat kan. Oorzaak: zie eerdere reacties ook andere oorzaken mogelijk zoals candida-infectie (spruw), die je ziet bij mensen die bepaalde pufjes gebruiken voor de longen (zie link voor plaatje) of bv als het vlekken zijn een lingua geografica.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb wel astma en doe daar 2x pufje van per dag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan kan het heel goed daarmee te maken hebben: als je corticosteroiden gebruikt als puffs zoals fluticason, beclometason kun je de mond gevoeliger maken voor candida (met wit beslag). Vraag je huisarts/longarts om goede inhalatieinstructie (en eventueel spoelen na het puffen)
Koop een ora-brush!
Heb er zelf één en het werkt super.
Na gebruik ook geen vieze smaak in mijn mond.