ik heb last van druk op mijn hoofd en ik voel mijn hart op meerdere plekken kloppen. en hard ook. hoe zou dit kunnen komen??

hallo,

ik heb al een paar maanden last van een enorme druk op mijn hoofd. daarbij voel ik mijn hart heel hard kloppen. vooral de halsslagader voel ik hard. maar ik voel hem ook in mijn buik. ik voel hem eigenlijk op een heleboel plekken. ik wordt er een angstig van en zou graag willen weten wat jullie denken dat het kan zijn. ik ben ook erg vaak duizelig en draaierig. iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Ik zou maar eens heel snel mijn bloeddruk laten controleren. Daar heb je normaliter geen last van en voel je niks van, maar als het extreem is, zijn dit wel ongeveer de verschijnselen.Daarbij moet ik aantekenen dat de ANGST voor iets met je hart bijvoorbeeld een vorm van hyperventilatie of extreme stress (adrenaline) kan veroorzaken, waar al deze symptomen ook uitstekend bij kunnen passen, terwijl er dan helemaal niks aan de hand is.

Niet meteen in paniek raken dus (je loopt er tenslotte al maanden mee ; wat ik onverantwoordelijk lang vindt overigens wat er zijn natuurlijk ook ernstiger scenario's denkbaar dan bovengenoemde) maar wel even naar laten kijken morgen.

Het is natuurlijk niet normaal, niet hoe je je hoort te voelen. Intussen proberen er niet te veel op te focussen, al is dat makkelijk gezegd. Focus op je ademhaling ; probeer twee keer zo lang uit te ademen als je inademt. Mocht het hyperventilatie zijn, dan zullen de klachten in elk geval niet verergeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wij zijn geen dokter dus mogen kunnen geen diagnose stellen. Ga naar de dokter, je maakt het niet beter door niet te gaan, angst en stress zorgen ook voor die symptomen, of verergeren ze
9 jaar geleden
Mijn advies zou zijn morgen gelijk naar de huisarts om je bloeddruk te laten meten, mogelijk is deze te hoog en kan je er het beste snel bijzijn. Zsm doen. Het hoeft niets te betekenen maar je kan dit soort signalen niet in de wind slaan. Is het dat niet dan kan je huisarts je verder adviseren. Sterkte.