Waarom slaapt mijn hand als ik mijn mobiel vastheb?

Als ik op mijn mobiel (blackberry) op internet zit en ik kijk wat filmpjes of scroll een beetje dan komt het voor dat mijn hand warm wordt eveneens als mijn armspier en dan slaapt mijn hand daarna.
Hoe (voor)kom(t) (ik) dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Dan houd je 'm te lang in dezelfde houding vast.
Simpel te voorkomen: leg je mobiel af en toe neer en doe dan wat hand- en armoefeningen: maak een vuist, laat weer los, span je arm aan en laat weer los, herhaal dat een paar keer.
Doe je dat niet en ga je zo door, dan heb je kans dat je op termijn RSI ontwikkelt en in het extreemste geval je mobiel niet eens meer kunt vasthouden, dus voorkomen is beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien heb je je hem in een verkeerde houding vast, of je zit er te vaak achter..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is gewoon omdat de ader gedeeltelijk afgeklemd is tijdens de houding met het bellen, er stroomt nog altijd wel bloed door maar minder goed. Het kan geen kwaad maar het is wel een vervelend gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met de ader zal het niet zoveel te maken hebben, wel mogelijk is dat je met je houding een zenuw beklemd, hierdoor gaat je hand doof aanvoelen (slapen).
Als je iets te krampachtig vasthoud kunnen deze klachten ontstaan.
Misschien doe je dit onbewust.
Let de volgende keer eens op als je het mobiel op een andere manier vastpakt of er mee scrolt of de zelfde klachten ontstaan