Je kan het aanleren om je doel goed voor ogen te hebben en tussendoelen op te geven bijvoorbeeld Ik haal mijn diploma om minder dit en dat te doen en meer tijd besteden aan leren en huiswerk maken. Als je dit dan weer vaker doet gaat het eigenlijk zo'n beetje vanzelf.
En geloof in ieder geval in jezelf!
Het is echt aan te leren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je kan jezelf discipline aanleren.
Het is makkelijker als het in je karakter zit of al van jongs af is bijgebracht.
Maar waar een wil is, is een weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen zelfdiscipline zorgt vaak voor veel spanningen voor je zelf en je omgeving. en is daarom ook geen overbodige luxe.
wat er nodig is om zelfdiscipline te krijgen in wat dan ook is
motivatie, want zonder een gemotiveerde houding kom je er niet. door je leven en doelen in kaart te brengen , te plannen , met regelmatige tijden te werken en door jezelf te reflecteren er zelfdiscipline kan ontstaan. niet iedereen heeft dit in zich , maar dit betekend niet dat je het kan leren.

als je wil weten 'hoe' je dat dan doet , kun je even op de link
klikken.
http://www.hoedoe.nl/lichaam-geest/persoonlijke-ontwikkeling/hoe-kweek-ik-zelfdiscipline
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Discipline is zeker aan te leren, te ontwikkelen dus. Kijk maar naar soldaten. Die leren discipline in het leger. Het is makkelijker als er 'gedrild' wordt, zoals in het leger, maar je kunt het zeker ook jezelf aan leren.
Geen schreeuwende sergeant, maar jijzelf dwingt het van jezelf af dan. In het begin is werken met een rooster het handigst. Puntsgewijs met tijden enzovoort erbij.
Keulen en Aken zijn niet op één dag gebouwd, dus het kost misschien wat tijd, maar als je het wilt, lukt het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dicipline heeft te maken met motivatie. als iets erg graag wilt kan je de dicipline makkelijker opbrengen om het vol te houden. bijvoorbeeld als de omgeving wil dat je stopt met roken zal het moeilijker zijn als dat het vanuit jezelf komt. als de dokter zegt dat je dood gaat als je niet stopt geeft dit vaak nog meer motivatie en dicipline en gaat het min of meer vanzelf.