Hoe kan ik breder worden als ik geen geld heb voor een sportschool?

zijn er goeie thuisoefeningen?

Toegevoegd na 5 minuten:
ik heb dus ook geen geld voor al die apparatuur.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het principe van krachttraining is nogal eenvoudig. Eerst moet je bepalen hoe sterk je bent. Vervolgens ga je oefeningen doen op 80% van je maximale kracht. Zeg 6 herhalingen. Dat aantal herhalingen voer je langzaam op (zeg de tweede week 8 herhalingen oid). Na twee weken meet je weer wat het maximale gewicht is dat je maximaal aankan. Dan herhaal je het proces weer. Dit moet je voor elke spiergroep doen waarvan je wilt dat hij groeit. Als je krachtraining doet voor sport is het beter om op 60 procent van je maximale kracht te trainen en de oefeningen sneller uit te voeren. Dan train je wat meer snelkracht. Veel oefeningen als opdrukken zitten goed in de belasting als je nog on-getraind bent, door de oefeningen te verzwaren kun je zorgen dat je op een punt komt dat je nog steeds ongeveer 6 tot 8 herhalingen aankunt. Als je makkelijk 20 keer op kunt drukken verzwaar dan de oefening door je voeten op een stoel te leggen. Oefeningen voor sit ups en je rug kun je het beste uitvoeren met weinig beweging zodat de rug en buik worden gestabiliseerd. Je komt dus maar net genoeg van de grond en blijft enkele seconden op die positie. Om de belasting wat op te kunnen voeren zijn de handhalters met verwisselbare gewichten geschikt, maar in principe kun je ook een zak met zand gebruiken, of wat je maar voorhanden hebt, als je de zwaarte van de oefening maar zo aan weet te passen dat je ongeveer 8 herhalingen aankan.

Opdrukken, optrekken, dumbells etc.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100