Hoe kan ik breder worden als ik geen geld heb voor een sportschool?

zijn er goeie thuisoefeningen?

Toegevoegd na 5 minuten:
ik heb dus ook geen geld voor al die apparatuur.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het principe van krachttraining is nogal eenvoudig. Eerst moet je bepalen hoe sterk je bent. Vervolgens ga je oefeningen doen op 80% van je maximale kracht. Zeg 6 herhalingen. Dat aantal herhalingen voer je langzaam op (zeg de tweede week 8 herhalingen oid). Na twee weken meet je weer wat het maximale gewicht is dat je maximaal aankan. Dan herhaal je het proces weer. Dit moet je voor elke spiergroep doen waarvan je wilt dat hij groeit. Als je krachtraining doet voor sport is het beter om op 60 procent van je maximale kracht te trainen en de oefeningen sneller uit te voeren. Dan train je wat meer snelkracht. Veel oefeningen als opdrukken zitten goed in de belasting als je nog on-getraind bent, door de oefeningen te verzwaren kun je zorgen dat je op een punt komt dat je nog steeds ongeveer 6 tot 8 herhalingen aankunt. Als je makkelijk 20 keer op kunt drukken verzwaar dan de oefening door je voeten op een stoel te leggen. Oefeningen voor sit ups en je rug kun je het beste uitvoeren met weinig beweging zodat de rug en buik worden gestabiliseerd. Je komt dus maar net genoeg van de grond en blijft enkele seconden op die positie. Om de belasting wat op te kunnen voeren zijn de handhalters met verwisselbare gewichten geschikt, maar in principe kun je ook een zak met zand gebruiken, of wat je maar voorhanden hebt, als je de zwaarte van de oefening maar zo aan weet te passen dat je ongeveer 8 herhalingen aankan.

Opdrukken, optrekken, dumbells etc.

Ja gewoon push ups, sit ups enzo,

Huur een rocky-film. Ik kan me herinneren dat hierin de verschillen duidelijk werden: De bokser had high-tech faciliteiten en Rocky deed hetzelfde, maar dan in de natuur. Dus de een deed aan bankdrukken, de ander pakte boomstammen.

Gaan werken bij een glaszettersbedrijf of glazenwasser. Heeft bij mij ook prima gewerkt. Maar vergeet één ding niet, wanneer je er geen aanleg voor hebt zal het nooit lukken. Spieren kan je tot een bepaalde hoogte kweken maar je botstructuur wordt een stuk lastiger. Vanaf jonge leeftijd zwaar werk doen helpt hierbij zeer zeker. Zo zijn mannen die al vanaf hun 12e op het bollenland werken en daarna ook zwaar werk hebben gedaan een stuk forser dan gemiddeld.

In het magazine 'Men's Health' staan regelmatig oefeningen die je gemakkelijk thuis kunt doen

Om mijn rug en buik spieren een beetje sterker te krijgen heb ik van mijn fysiotherapeut hele leuke oefeningen gekregen. En dit is er een van:Je hebt er alleen wel een muur en een tennisbal voor nodig Ga plat op je buik liggen met je kin en armen van de grond af.En span je buik spieren aan. Pak de tennisbal en rol m tegen de muur aan en laat m terug kaatsen zodat je weer opnieuw tegen de muur aan kunt rollen.Zo train je je buik spieren. Je moet het alleen wel langzaam op bouwen. En dus niet meteen beginnen met 80 keer. En om je arm spieren te trainen kun je jezelf op drukken je gaat plat op je buik liggen en met je armen druk je jezelf weer omhoog. En geen idee of je een trap hebt thuis? En dan het liefst eentje met spijlen of open treden,want daar kun je ook mooi aan gaan hangen en dan je zelf omhoog trekken. En je kunt ook lege statie geld flessen vullen met water en die als een soort van halters gebruiken. In het begin denk je jee waar slaat dit op dit weegt ja niets,maar doe het maar eens een paar keer! Dan voelt zo,n fles met ander halve liter water erin echt wel zwaarder. En wat je kunt doen om je kuiten iets te trainen dat is gewoon continue even op je tenen staan en weer gewoon staan op je tenen staan en weer gewoon staan. Dat geeft uit eindelijk ook resultaat.

Hieronder vind je een aantal oefeningen waarbij je geen fitness apparatuur voor nodig hebt. Deze oefeningen kan je thuis uitvoeren. Belangrijk is dat je de oefeningen gecontroleerd uitvoert. Doe het dus niet te snel. De bedoeling is dat je de oefeningen 10 tot 20 keer herhaalt. Je moet zelf bepalen wat je wel en niet kan. Doe de oefeningen niet elke dag. Zorg ervoor dat je lichaam rust krijgt. 8 fitness oefeningen voor thuis: http://sport.infonu.nl/sportieve-activiteiten/42548-8-fitness-oefeningen-voor-thuis.html Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100