Bestaat er een "natuurlijk"middel tegen aambeien ipv die vieze creme?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
38.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vies ? Het is voornamelijk vaseline met een werkzame stof. Je hoeft het toch niet op te eten ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Heb gewoon een hekel aan alles dat vettig aanvoelt op mijn handen... rare tik van me...

Het beste antwoord

Elke dag een tabletje Rutine innemen ( te koop bij De Tuinen of Reformzaak ). Na enkele dagen ben je van je aambeien af.
Rutine versterkt de wanden van bloedvaten. Daarom kan het worden gebruikt ter behandeling van aambeien.
Rutine is een halfvitamine maar wordt ook wel tot de groep van de natuurlijke citrus-bioflavonoïden gerekend.
De naam komt van de voornaamste bron waar Rutine en andere bioflavonoïden in voorkomen is de citrusvrucht.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En in combinatie met andere homeopathische middelen kan dat geen kwaad?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet ik helaas niet, maar je kunt het altijd vragen bij een reformzaak waar ze Rutine verkopen die weten er vast meer over te vertellen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tenk joe...

Andere antwoorden (7)

Ik heb net een antwoord gegeven over een homeopatisch middel dat ook bij honden helpt.
Deze honden hadden een anaalklier ontsteking.
Het middel is traumeel, bijna zeker dat het ook voor jouw kwaal helpt, het is in gel (lastig) en zalf.
het werkt erg snel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegen aambeien kunt u het volgende doen.

Ga bij aandrang direct naar het toilet, houd de ontlasting niet op.
Blijf niet te lang op het toilet zitten als er niets komt. Door de druk verslapt de bekkenbodemspier en daardoor kunnen aambeien of een scheurtje in de anus ontstaan.
Pers niet te hard.
Zorg voor een zachte ontlasting.
Dit doet u door:

voldoende te bewegen;
voldoende te drinken: zes tot acht glazen vocht per dag (1,5 tot 2 liter per dag);
vezelrijke voeding te eten (volkorenbrood, zilvervliesrijst, verse groenten, peulvruchten en fruit). Helpt dit niet genoeg, dan kunt u ook nog zemelen toevoegen aan de voeding, bijvoorbeeld in yoghurt. Als overstappen op een vezelrijke voeding een vol gevoel en gasvorming geeft, dan is het beter om de voedingsgewoonten wat geleidelijker te veranderen.

Sla het ontbijt niet over; met het ontbijt brengt u de darmen op gang.
Tegen pijn, jeuk of irritatie kunt u het volgende doen:

gebruik een natte washand of zacht ongekleurd toiletpapier om de anus schoon te maken. Of spoel met warm water en dep de anus daarna droog. Zeep, gekleurd papier of vochtige toiletdoekjes kunnen irriteren.
een warm zitbad zorgt voor ontspanning en kan ook helpen bij branderigheid, pijn, jeuk en eczeem rond de anus.
draag katoenen ondergoed. Dat geeft minder transpiratie en daardoor minder kans op huidbeschadigingen dan kunststof.
krab niet. Krabben kan beschadiging, een infectie van de huid en verergering van de jeuk geven.
duw een uitpuilende aambei elke keer na de ontlasting weer naar binnen.

Kijk voor verdere info op de bron daar kan je heel veel lezen over het ontstaan en wat te doen bij Aambeien.
Grtjs
Pieter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan aambeien is op zich niet zo heel veel te doen (op de natuurlijke manier). In het vorige antwoord staan heel veel tips te voorkoming en verlichting, maar er is niet zomaar een natuurlijk middel voorhanden om de aambeien te behandelen. Wat je evt. ook nog kunt doen is wat vaseline op de anus/aambeien aanbrengen voor de stoelgang. De ontlasting kan dan makkelijker de anus passeren en daardoor hoef je minder hard te persen.
Door persen ontstaan ook aambeien. Als de aambeien stuk zijn kun je hier evt. wat zinkzalf/sudocreme op aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet niet welke vieze zalf of creme je bedoelt. Maar lidocaine vaseline 3% ruikt niet ofzo. 'T verdooft waardoor de jeuk cq pijn zakt en de stoelgang makkelijker wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een "natuurlijk"touwtje en afbinden maar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Auw!
:-)
Naar de dokter en laten weghalen. Een fluitje van een cent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat sinds kort een "natuurlijk middel" tegen aambeien en dat heet Hemor*Rite.
Hemor*Rite maakt gebruik van Cryotherapie en behandel je de aambeien met een temperatuur van -16.
Het behandelen werkt op dezelfde manier als bij een sportblessure of een verstuikte enkel. De opgezwollen aderen "aambeien" trekken zich terug door middel van koeling.
Inderdaad geen kliederboel meer met zalfjes en creme's.
Mijn dokter wist van het bestaan af en adviseerde mij dit te proberen. Zalfjes komen er bij mij niet meer in!