welke natuurlijke middelen helpen bij het bevorderen v/d concentratie?

Ik heb veel moeite met het behouden van mijn concentratie zonder afgeleid te worden door het een of 't ander.
Er wordt al naar A.D.D gekeken na de vakantie, maar helaas heb ik hier op korte termijn vrij weinig aan..
Wat zijn goed werkende natuurlijke middelen die dit bevorderen.. (visolie?) en waar zijn deze te koop?
helpen deze middelen ook echt??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (6)

A vogel heeft een natuurlijk middel voor verbetering van de concentratie...

http://www.avogel.nl/Indicaties/Concentratieproblemen-concentreren.php

Toegevoegd na 2 minuten:
hier een lijst van meerder natuurlijke middelen...

http://www.gezondenzo.net/homeopathie-alles-over-natuurlijke-geneesmiddelen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt wel gezegd dat haver, havermoutpap, hop, lavendel, kamille, citroenmelisse, ginseng, sint-janskruid en taigawortel helpen als rustgevend middel dat stress vermindert en de concentratie vergroot. Werkt dit ook daadwerkelijk? In zeker zin wel. Al deze producten bevatten stoffen (in lage dosering) die je rustig maken, maar de dosering hiervan is zo laag dat je jezelf af moet vragen of dit écht helpt.

Bovendien is het nooit wetenschappelijk onderzocht en daarmee ook niet te onderbouwen vanuit de geneeskundige hoek. De "hype" rondom natuurlijke producten begint de laatste jaren grote vormen aan te nemen en deze onderzoeken zullen dan ook niet lang op zich laten wachten, maar tot die tijd zullen we het moeten doen op gevoel.

Je kunt een aantal van deze producten natuurlijk uitproberen en kijken of er één of meer producten zijn die helpen bij jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wel dingen je zelf kunt doen, maar ik denk dat je dat niet zozeer moet zoeken in allerlei middeltjes. Er zijn andere dingen die volgens mij beter helpen namelijk.

-In de eerste plaats: zorg voor voldoende nachtrust, en een regelmatig dag/nachtritme. Zorg ook voor regelmaat in je dagen, eet zoveel mogelijk op dezelfde tijden, en maak eventueel een planning.

-Ten tweede: elimineer afleiding. Zorg ervoor dat je niet gestoord wordt tijdens je werk. Als je een boek wilt lezen, zet dan je PC en TV uit. Zet je telefoon uit. Als je achter de PC werkt, zet dan de muziek uit, etc.

-Derde punt: plan je werkzaamheden in, en houd je daar ook aan. Als 20 minuten studeren voor jou genoeg is, studeer dan 20 minuten. Zet een wekker, en stop niet voordat de wekker afgaat. Als je gedachten afdwalen, ga dan gewoon weer terug naar de taak waar je mee bezig was. In het begin ben je van de 20 minuten misschien maar 5 bezig met je geplande taak, maar dat zijn er alvast 5.

-Vier: houd regelmatig pauzes. Na die 20 minuten ga je even iets anders doen, daarna begin je met weer 20 minuten.

-Vijf: als het écht niet lukt, ga dan even iets anders doen. Loop een rondje, pak een kop koffie, of ga een keer extra naar de wc. Daarna begin je weer met je wekker op 20 minuten te zetten.

-Zes: een enkele keer werkt het bij AHDH/ADD-achtige beelden om een beetje extra prikkels te creëren zodat je hersenen minder snel naar weer andere dingen gaan. Drink tussendoor hele kleine slokjes water, of kauw op kauwgom, of beweeg je benen op en neer onder de tafel. Voor sommige mensen werkt dit averechts, bij anderen geeft het nét wat extra rust omdat je de (over)prikkeling creëert waar het brein naar op zoek is. Kwestie van uitproberen.

-Zeven, niet te vergeten: zorg dat je voldoende en evenwichtig eet, en ruim voldoende drinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij ben jij gebaat bij vitaminen B forte.
Goed voor je add en concentratie.
Uit ondervinding weet ik dat dat een prima
middel is, niet duur makkelijk in te nemen.
Proberen zou ik zeggen,vertrouw je het niet
gewoon even aan je h.a vragen.
Suc 6
12 jaar geleden
Bij 'De Tuinen' kun je capsules kopen met honing.
Deze zijn goed voor je concentratie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hi,
Zelf heb ik ook problemen gehad met concentreren. Bij mij hielp Bio Biloba goed. Hopelijk kan dit middel voor jou ook een uitkomst zijn! Het schijnt dat tegenwoordig veel studenten zware middelen gebruiken (zoals modafinil) om zich beter te concentreren, maar dit raad ik je echt af. Zoals je in onderstaand artikel kunt lezen: al zou het helpen, dan is de vraag nog maar wat de neveneffecten zijn. Bovendien zijn de medicijnen daar niet voor bedoeld! Op diezelfde website zag ik een pagina waarop je Bio Biloba kunt vinden. Hopelijk heb je daar wat aan!