Hoe jong kan je zijn, om van ouderdom te sterven?

(Ik heb niet de vraag verzonnen)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De ziektje Progeria zorgt voor een zeer snel verouderingsproces. Kinderen die deze ziekte hebben zitten op jonge leeftijd in een stokoud lichaam en sterven uiteindelijk op jonge leeftijd aan ouderdom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Tijd is relatief, jong en oud dus ook.
Deze vraag is dus niet te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn oudste zus had een dochter van 15, die werd een beetje ziek, anemie had ze... Dat werd erger en erger, tot het pernicieuze anemie kreeg en daar is ze aan overleden...

We hebben er naar gekeken en met haar gesproken postuum en ze verklaarde dat ze klaar was met haar leven... Dus met 15 kun je klaar zijn, dus in feite van ouderdom sterven...

Rust zacht lieve Eva...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal vast oud zijn, anders heet het geen ouderdom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een ziekte, waarbij kinderen heel snel verouderen en dus vrij jong aan ouderdom sterven. Het heet het progeria syndroom. Zie link.

Toegevoegd op 21-06-2009 22:45:49
Klein citaat: De gemiddelde levensverwachting van een kind met progeria is 12,6 jaar. Slechts enkele kinderen zijn rond hun 20e levensjaar overleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt 80 jaar zijn en jong sterven.
Je kunt 30 jaar zijn en oud.

Bij een leeftijd spreek je over 'jaren'.
Voor de één gaan de jaren snel, voor de ander langzaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gezegd, +1.
Om van "ouderdom" te sterven moet je "oud" zijn. Maar volgens mij is die reden voor sterven gewoon een drogreden.
Altijd is er een oorzaak voor je sterven en alles kan vroeg of laat opspelen. Zo kan ik ook al vanaf mijn zevende door een hersenontsteking niet meer lopen en heb ik nog heel wat gebreken wat je ook ouderdomsgebreken zou kunnen noemen. Ik had ook op mijn zevende door die hersenziekte kunnen doodgaan.
Kortom, niemand sterft vanwege het simpele feit dat hij/zij oud is en je kan dus vanaf je geboortee van ouderdom sterven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer men uitgaat van de essentie van de mens, zijnde de ziel, een bewustzijn, een energievorm, een deeltje van het geheel - of hoe men deze ook tracht te benoemen - dan spreekt men van een jonge ziel en een oude ziel. Voor hen is tijd niets, alleen ruimte.

Wij mensen hebben de tijd 'uitgevonden', om bijvoorbeeld afspraken te kunnen maken, en te 'bepalen' of iets oud of jong is.

Een jong mens dat overlijdt kan een oude ziel zijn die nog één ervaring nodig had om vervolgens zijn levenscyclus op deze aardkloot te kunnen afsluiten.