Kun je verliefd worden als je antidepressiva slikt?

Of wordt dat verdoofd door de medicijnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.4K

Antwoorden (8)

Nee hoor, dat is nog steeds mogelijk!!!

Toegevoegd na 34 seconden:
Zij het misschien ietsje minder heftig maar het kan nog steeds!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik slik anti depressiva en ben wel eens heel heftig verliefd geweest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verliefdheid kan altijd en overal en zomaar bij iedereen. Vlinders in je buik en warme gedachten in je hoofd laten zich niet verdringen door de medicatie. Juist fijn als je je door je verliefdheid weer lekkerder in je vel voelt zitten. Want als je verliefd bent zorgt een chemisch proces in je lijf ervoor dat je je prettig voelt. En dat is iedereen van harte gegund!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt noggewoon verliefd worden als ieder ander hoor. Misschien wordt je depressiviteit er zelfs minder van.
13 jaar geleden
Ja hoor, ik ben het levende bewijs :) Ik heb als jonge meid antidepressiva voorgeschreven gekregen, maar dit heeft me nooit belemmerd om verliefd te worden of een relatie aan te gaan.
Wel staat het er om bekend dat als je het in hoge doseringen gebruikt, je gevoelsleven wat afgevlakt kan worden. Echter hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn, zeker niet als je er bv maar 1 per dag neemt.
Geen probleem dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben dan wel niet zo piep meer maar slik antidepressiva en ben tot over mijn oren verliefd geworden op mijn huidige vriend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jahoor, no problem! Antidepressiva kunnen wellicht ook je positieve gevoelens afvlakken (verschilt per persoon en per medicijn), maar verliefd is verliefd. Vele malen en zeer heftig verliefd geweest, tijdens het gebruik van verschillende antidepressiva!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat meespeelt is de reden waarom je een antidepressivum gebruikt.
Heb je vooral last van angsten bijvoorbeeld en je gebruikt daarom zo`n middel, dan zou het best kunnen zijn dat niet alleen je angsten maar ook andere gevoelens wat afgevlakt worden. Dat hoeft niet overigens.
Maar een symptoom van een zware depressie is bijvoorbeeld dat je helemaal niks meer voelt. Als je dan een antidepressivum gaat gebruiken en het slaat aan, ga je juist meer voelen.
Antidepressiva zijn niet in principe "gevoelens-verdovers" dus je kunt best verliefd worden als je ze gebruikt.
Het ligt er helemaal aan hoe het aanslaat, dat is per persoon verschillend.