Kun je verliefd worden als je antidepressiva slikt?

Of wordt dat verdoofd door de medicijnen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik slik anti depressiva en ben wel eens heel heftig verliefd geweest

Ik ben dan wel niet zo piep meer maar slik antidepressiva en ben tot over mijn oren verliefd geworden op mijn huidige vriend.

Jahoor, no problem! Antidepressiva kunnen wellicht ook je positieve gevoelens afvlakken (verschilt per persoon en per medicijn), maar verliefd is verliefd. Vele malen en zeer heftig verliefd geweest, tijdens het gebruik van verschillende antidepressiva!

Wat meespeelt is de reden waarom je een antidepressivum gebruikt. Heb je vooral last van angsten bijvoorbeeld en je gebruikt daarom zo`n middel, dan zou het best kunnen zijn dat niet alleen je angsten maar ook andere gevoelens wat afgevlakt worden. Dat hoeft niet overigens. Maar een symptoom van een zware depressie is bijvoorbeeld dat je helemaal niks meer voelt. Als je dan een antidepressivum gaat gebruiken en het slaat aan, ga je juist meer voelen. Antidepressiva zijn niet in principe "gevoelens-verdovers" dus je kunt best verliefd worden als je ze gebruikt. Het ligt er helemaal aan hoe het aanslaat, dat is per persoon verschillend.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100