Wat is praktische informatie zodat het sociale systeem de client kan helpen de regie over zijn leven te voeren?

voor mensen met een verstandelijke beperking

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Misschien kun je uitleggen wat je precies zoekt? Informatie op internet? Wil je ondersteuning voor jezelf, bijv. in een organisatie? Ik werk met deze doelgroep dus kan je wel advies geven. Waar je ook zeker met je vraag terecht kan is bij MEE; dit is een organisatie die o.a. mensen met een verstandelijke beperking begeleidt en voor hen bemiddelt bij zorg.

Een client behoort altijd zelf de regie over zijn leven te voeren, soms echter hebben mensen hier ondersteuning bij nodig. En die kun je op een goede wijze verlenen.

Bronnen:
OGW oplossings gericht werken

Ik hoop dat ik je vraag goed heb begrepen.. Je kan een ergotherapeut inschakelen: Ergotherapie richt zich vooral op het dagelijks handelen. Ergotherapie wordt ingezet als activiteiten die eigenlijk automatisch behoren te gaan, zoals aankleden, schrijven, eten, boodschappen doen, telefoneren, opstaan, fietsen, autorijden, (huishoudelijk) werk of hobby’s niet meer (volledig) lukken. Allemaal handelingen die eigenlijk heel "normaal" zijn of zouden moeten zijn. De Ergotherapeut bekijkt samen met de cliënt (en ook het cliëntsysteem, dus bijv. familie/vrienden/andere zorgmedewerkers) hoe de cliënt deze activiteiten weer zo normaal mogelijk kan oppakken. (Ik ben zelf ergotherapeut en denk echt dat een ergo hierbij kan helpen. Ergotherapeuten werken met veel verschillende doelgroepen, ook met mensen met een verstandelijke beperkint) Basis zorgverzekering vergoedt 10 uur per jaar, verwijzing nodig via de huisarts.

Bronnen:
www.ergotherapie.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100