Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een wit bultje aan de binnenkant van mijn schaamlip. Wie weet wat dit is?

Ik heb sinds een maand een wit bultje aan de binnenkant van mijn schaamlip. Het is ongeveer even groot als zo'n inkt balletje in een vulling en ik kan hem ook tussen mijn vingers vastpakken. Wie weet wat dit kan zijn. Ik ben nog maagd dus soa lijkt me sterk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is waarschijnlijk een talgbultje en is niets ergs .wel zou het kunnen gaan ontsteken.je zou het kunnen uitknijpe maar dat is pijnlijk.bij twijfen naar de huisarts

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Hoogstwaarschijnlijk een ontstoken talgkliertje. Komt best vaak voor. Gaat meestal vanzelf weer weg. Laat anders de huisarts het even beoordelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook gehad ja, is nu weg.
Maar als je bezorgd bent zou ik gewoon even langs de huisarts gaan.

Andere antwoorden (5)

Dit is gewoon een puistje, komt niet vaak voor, maar heb ik ook wel eens.
Probeer met een stetiele naald het in te prikken en dan met schone vingers voorzichtig uitknijpen.
(Lees meer...)
Ritsuka
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het is ook hard net een soort balletje. Gewoon erin prikken? Hoe moet ik de naald dan steriel maken?
Ritsuka
13 jaar geleden
Dat balletje is het gedeelte waar het pus in zit, zelfde als bij een puistje op je gezicht. Omdat de huid van de schaamlippen zo flexibel is, kun je er omheen pakken.
Naald kun je steriel maken met 70% alcohol, te halen bij de drogist (bruin glazen flesje).
Je prikt gewoon net door het vel heen bij het witte. Als het goed is doet het (bijna) geen zeer.
Daarna is de druk eraf en kun je het 'balletje' pakken en zachtjes leegdrukken. Hou een tissue bij de hand.
Ritsuka
13 jaar geleden
Deze handeling kan de dokter ook voor je doen, als je het zelf niet durft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt me een beetje gevaarlijk om met een naald in je schaamlip te gaan prikken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ burdy: hoe denkt je dat ze een piercings zetten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het beter is om het te laten zitten dan verdwijnt het vanzelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het een puistje is kan je ook bij het uitdrukken de pus (wat overigens ook heel dik kan zijn) onder de huid verspreiden (je drukt het wel uit, maar het komt in je lijf) resultaat kan een hele verzameling van dit soort pukkeltjes of ontstekingen zijn. overigens kan het dus ook een steenpuist zijn, een ontstoken haarfollikel, een ingegroeid haartje etc. dus zomaar even wat advies geven en van maar 1 optie uitgaan vind ik niet echt handig. niet aan prutsen dus zolang je niet weet wat het is.
dat is gewoon een waterbult. ik had dat op mijn wijsvinger.
als je het weg wilt moet je het prikken met een naald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou een schimmelinfectie kunnen zijn. Mijn ex heeft dergelijke symptomen gehad tijdens een vakantie. De dokter constateerde een schimmelinfectie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben er toch altijd zo blij mee, die anonieme minnen. Wat een klootjesvolk toch: zeg dan gewoon waarom je mint, kleuters!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een schimmelinfectie kan wel opgezwollen schaamlippen veroorzaken, maar geen wit bultje, daarom de minnen, waarom dat gescheld als je blij bent met de anonieme minnen, een beetje tegenstrijdig, met vriendelijke groet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Crea, dank je voor je reactie. Begrijp me niet verkeerd, maar ik blijf dat "minnen"op antwoorden zo verschrikkelijk puberaal vinden, als men er niet bijvertelt waarom men mint. Jij vertelt gewoon waarom mijn antwoord niet goed is, daar kan ik weer iets van leren en dat is volgens mij ook de bedoeling van deze site. Ik heb al eens eerder in de GV-enquete aangegeven dat ik het een tekortkoming vind dat er te pas en te onpas anoniem gemind kan worden, en het niet duidelijk is waarom er gemind wordt. Ik min zelf zelden (ik ben niet zo van het plussen en minnen), maar als ik dat dan bij hoge uitzondering toch doe, zet ik er wel bij waarom, ik vind dat niet meer dan normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zet het er ook altijd bij waarom, dus begrijp wel dat je het vervelend vind, maar nu reageerde je zelf als een kleuter, jammer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn excuses bij deze, ik zal het niet meer doen!
Ga er mee naar je huisarts! Niet zelf aan knoeien! Vooral op die plaats (waar immers heel veel bacteriën zitten/langs komen zou je infectie kunnen oplopen als je er zomaar aan gaat zitten rommelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een verstop talg kanaaltje. Zoals een pukkeltje op je gezicht. Ik dacht eerst ook nog even aan een ontstoken haarzakje, maar gezien de plek zal dat wel niet kloppen.

Het uitknijpen lijkt me niet zo'n goed idee, ook niet zelf met naalden aan de gang gaan, hoor. Je kan het niet goed zien, je kan er niet goed bij, en echt steriele naalden heeft haast niemand in huis. Als het te irritant wordt, toch maar even naar de huisarts, die weten daar wel raad mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing