Hoe meld je je eigen aan bij een nieuwe huisarts én een nieuwe apotheek?? (zie uitleg)?

Ik wil mij aanmelden bij een andere huisarts, en ik weet dat dit kanmet een aanmeldformulier (deze staat bij hun op de site) alleen vraag ik mij af, ik moet ook: nieuwe apotheek, invullen. Betekent dit dat, wanneer ik een apotheek invul, ik hier dan ook automatisch ben ingeschreven? En word ik automatisch utitgeschreven bij mijn vorige apotheek?
Bedankt!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik ben pas over gestapt dus kan het je precies vertellen! Je moet de nieuwe huisarts opbellen, hier kan je dan waarschijnlijk het inschrijvings formulier ophalen. Ze vertellen je dan ook dat je wel nog naar je oude huisarts toe moet want ze raden je aan om daar te laten weten wat de reden is dat je weggaat en ook moet je ze vragen om alle gegevens naar de nieuwe huisarts te sturen. Wanneer je het inschrijvings formulier komt inleveren vraagt de nieuwe huisarts wat je apotheek is hier kun je dan aangeven dat je wil veranderen, ze voeren dit gelijk in in de computer en zelf hoef je dan alleen nog naar de nieuwe apotheek te gaan om hier ook een formulier te halen en weer inteleveren. Klinkt veel en ingewikkeld maar als je het gelijk doet ben ja na 2daagjes klaar! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, maar dit inschrijfformulier is digitaal..Dus dan ligt het denk ik een beetje anders. Ik krijg namelijk geen uitleg erbij, misschien pas daarna. Moet je je ook uitschrijven bij je oude apotheek?
In 2 daagjes kan je wel klaar zijn ja, als je niet net nieuw werk hebt :p haha. Kan moeilijk nu al vrij vragen ed.

Andere antwoorden (3)

Uitschrijven bij de oude apotheek is niet nodig, wel is het handig om even een medicatieoverzicht te laten printen voor je nieuwe apotheek. Bij de nieuwe apotheek moet je je meestal wel even zelf aanmelden -bij mij was alleen het melden bij de huisarts niet voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt!
naar een andere huisarts is alleen eenvoudig als je van woonplaats veranderd, vaak pakken de huisartsen geen patienten van andere huisartsen in de buurt over,
als je dus niet verhuist, moet je een goede reden hebben om over te stappen, anders wil geen andere huisarts je.
Je moet inderdaad even bellen naar de nieuwe huisarts, als hij plek heeft zal je een gesprek en of inschrijfformulier krijgen, je moet dan wel je medische gegevens over laten zetten naar je nieuwe huisarts,
maar doe dit pas als je daar geaccepteerd bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ook eenvoudig als je binnen de gemeente veranderd! Is precies hetzelfde, tuurlijk moet je een reden hebben maar dat heb je neem ik aan ook wel dus ik snap het probleem daarin niet. Ik moest gewoon langs gaan bij de oude huisarts, reden vertellen (kan zelfs aan de assistente) en vragen of ze de gegevens willen doorsturen aan de nieuwe!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
na 3 fouten van onze huisarts besloten wij een andere te gaan zoeken, echter nam geen enkele huisarts, 7 in totaal, ons in hun praktijk. Tenzij we gingen verhuizen, dan was er wel plaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt wel de gegevens laten doorsturen naar de nieuwe, maar dan moet er dus wel een nieuwe zijn haha. Ik ben van gemeente verhuisd.
Ik heb ooit wel eens een formulier gehad van mijn nieuwe apotheek, maar nooit ingeleverd want mijn dokter stuurt de recepten automatisch door naar mijn nieuwe apotheek. Dus heb de apotheek mijn gegevens gevraagd bij mijn oude apotheek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, dankje