Is elektrisch flossen aan te raden?

Nu flos ik niet, maar gebruik ik tandenstokers van hout. Oral-B voor de dunne en dikkere variant van Stim-U-Dent.

Toegevoegd na 26 seconden:
http://www.kijkshop.nl/product/19110/4875-4933-4939/persoonlijke-verzorging/mondverzorging/tandenflossers/waterpik-flosser-flw-220/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.7K

Antwoorden (3)

Die zijn volgens mijn tandarts wel het beste. Tandenstokers van hout. Beter dan die draadjes. Ik geloof zelf niet zo in die electrische apparaten zoals flossen. De electrische tandenborstel overigens wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tandenstoken is geen flossen. Het beste gebruik je ragers voor tussen de kiezen. Een kies heeft namelijk een holling aan de binnenkant, het vuil in de holling haal je er met een recht stokje dus niet uit. Door de borstelige tips van de flosser kom je wel in de holling en reinig je dus beter tussen de kiezen.

Je kunt ook nog kiezen voor een waterpik die water onder hoge druk tegen de tussenruimten van het gebit spuit. Voordeel daarvan is dat je ook net onder het tandvlees kunt reinigen. Door de druk opent zich dat een beetje en spuit je ook daar de boel schoon. Dat lukt niet met een stokje en ook niet met een electrische flosser met tip of handrager.

Bel de witte tandenwinkel in Rotterdam eens. je krijgt er topadvies en spullen die je niet bij elke drogist koopt. Je kunt er ook probeersetjes ragers kopen die alle maten bevat, zodat je de voor jou exacte maat kunt bepalen. Ook haal ik er twee componenten mondwater om de plaque zachter te maken en tandsteen op te lossen. Topspul (maar niet heel goedkoop natuurlijk)
12 jaar geleden
Zonde van het geld. Het enige waar flossen goed voor is, is om etensresten te verwijderen tussen jouw tanden. Dat kan prima met een tandenstoker of een flosdraadje.

Flossen heeft geen invloed op de bacterieën tussen jouw tanden en heeft geen invloed op het wel of niet krijgen van gaatjes. En daar gaat het bij flossen toch om? Heb je niets tussen je tanden zitten, dan is flossen nutteloos.

Dus misschien bespaar ik je geld uit. :-)

Althans, afgaande op het artikel in de bron. ;-)