waarom ben ik zo moe? (zie uitleg)

Ter informatie:

Ik ben heel vaak moe, eigenlijk haast altijd, ook deze week heel erg, dan val ik na het werk gelijk als een blok in slaap, en kan ik maar moeilijk wakker worden als ik moet eten, na het eten slaap ik zo weer, zo gaat het een paar dagen, en dan kan ik een paar nachten later helemaal niet slapen omdat ik juist zo uitgerust ben, maar toch voelt mijn hoofd heel moe en
mijn ledematen voelen heel slap, het kost gewoon moeite om ze dan te gebruiken.

dit weekend met oud en nieuw wel heel laat op bed gegaan, kan ik daar misschien deze week nog last van hebben ook al slaap ik bijna constant als ik thuis kom?

op het werk hoef ik maar even mijn ogen dicht te doen en ik zak al weg..
ik wil er heel graag wat aan doen, ben al vaak naar de dokter geweest voor bloedarmoede, of Pfeiffer maar bleek allemaal prima te zijn, ik slik nu zelfs ijzertabletten omdat ik zoiezo altijd wat op de grens zat bij ijzer, maar die pilletjes lijken niet te helpen.

p.s
een tijdje geleden heb ik mijn hoofd heel erg gestoten aan een open staand keukenkastje, zinsdien is het wel erger geworden. ik had toen een hersenschudding, en ben een week thuis gebleven. kan het daarmee te maken hebben?
het is wel bijna 2 maand geleden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Lijkt me dat je zelf even wat aan je conditie moet gaan doen.
Het op de bank/bed gaan liggen uit je werk kan ook een gewoonte zijn.
Deze moet je dan even flink doorbreken.
Dit is best pittig om te doen.
Weet ook niet wat voor soort werk je doe, maar als je de hele dag binnen ben, ga na je werk eens een stuk lopen, dit GEEFT je energie.
Daarna moet je niet de fout ingaan om te gaan liggen, maar blijf eens bezig.
Als je de hele dag buiten ben, ja dan kom je in de warmte en krijg je slaap.
Neem een verfrissende douche, maar ga niet liggen.
's Avonds iets eerder naar bed.
Maar vooral: Zorg voor regelmaat in je leven.
Als ik dit stukje jees: Toch wel onregelmatig.
Als je eerst dagen slaap: Natuurlijk kun je dan later niet meer slapen.
Dit is echt niet iets om mee naar een dokter te gaan.
Begin zelf eerst eens met de 2 RRR
Dit staat voor: Rust---------Op vaste tijd naar bed.
Reinheid----Verfrissende douches.
Regelmaat--In je gehele leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een normale slaap bestaat uit vier of vijf cycli. Elke cyclus wordt weer verdeeld in 3 fasen: lichte slaap, diepe slaap en droomslaap of REM-slaap (Rapid Eye Movement).
In de fasen vóór de diepe slaap daalt het hartritme en raken de spieren ontspannen. Tijdens de echt diepe slaap is het hartritme op zijn laagst en zijn de spieren totaal ontspannen. Dan volgt de laatste fase van een cyclus: de droom- of REM-slaap. Er is dan sprake van snelle oogbewegingen en hoge hersenactiviteit.
Voor een REM-slaap moet je echt lang in bed liggen en dat is ook de enige fase waarin je écht goed uitrust.
Dus misschien slaap je steeds maar kort en moet je een keer in een REM-slaap komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde, google eens op Lyme, dat is bij mij de oorzaak gebleken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je je suikerspiegel ook laten nakijken?
Een te hoge suikerspiegel zou ook een eventuele oorzaak kunnen zijn. Dit kan je bij de huisarts laten testen, maar er zijn ook testen bij de apotheek verkrijgbaar voor enkele tientjes.