Zijligging. Want dan blijft je mond het gemakkelijkst gesloten.
Amadea
11 jaar geleden
Het snurken komt vooral voor wanneer iemand op de rug ligt. Probeer dus ook de zij of buik te liggen (wat je fijner vind). Verder zijn er nog een aantal andere dingen die je tegen snurken kunt doen (zie bronnen).

Een aantal sites waar je misschien wel iets aan hebt:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op je buik liggen is het stomste wat je kunt doen. Door die houding is de kans dat je met een kater op staat op max.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gelukkig gaat het hier niet om een kater en is het op de buik liggen juist goed tegen snurken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik en vele anderen slapen al jaren op hun buik. Waarom zou je daar een 'kater' van krijgen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@1985 waarschijnlijk vindt jouw kater het lekkerder om bij je te komen liggen als jij op je buik ligt :-)))
Op je zij gaan liggen en dan een (tennis)bal onder je pyjama of wat je dan ook draagt zodat je in je slaap niet op je rug kan rollen.
Als je naakt slaapt een dik kussen in je rug maar dat is niet zo gezellig voor je eventuele partner ;-)

Toegevoegd na 14 minuten:
Nog een tip.
Toen ik nog regelmatig met mijn broer op vakantie ging nam ik altijd neusstrips voor hem mee,zonder snurkte hij het hele hotel waker;-) maar met deze strips hoorde ik hem helemaal niet en ik ben een lichte slaapster!
Verkrijgbaar bij alle drogisterijen,ook bij action,een stuk goedkoper,maar ja dan moet je die wel toevallig bij je in de buurt hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snurken is heel vervelend voor die bij je slapen. Ik heb er alles aan laten doen. Mijn huig verwijdert, neus tussen schot recht laten zetten, amandel eruit, wat hielp was een bezoek aan de longarts, hij constateerde dat ik een C PAP nodig had, een positief beademing apparaat. Ik snurk niet meer en heb geen slaap apneu-s meer. Ik ben uitgerust kan de wereld weer aan. Nu moet ik wel zeggen dat ik het heel erg had.