Knobbeltje onder oksel, wat kan het zijn?

Ik heb al 6 maanden een klein, hard, redelijk makkelijk beweegbaar knobbeltje onder mijn oksel naar de kant van mijn borst toe. De dokter zei dat het een onstokenhaarzakje ofzo iets was, maar ik scheef mijn oksels niet, in mijn lies heb ik ook zo'n knobbeltjes. Weet iemand wat het is?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is echt in mijn huid, er is geen wondje bij.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

Mogelijk heb je een talgkliercyste. Zolang hij niet ontstoken is, doet deze geen pijn. Als deze ontstoken raakt, dan kan dat zeer pijnlijk zijn. Laat hem weghalen door een plastisch chirurg, dit wordt vanuit het basispakket volledig vergoedt (mogelijk moet je wel een deel van je eigen risico betalen).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar langs de buitenkant zie je niets ervan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat klopt, hij kan ook wat dieper liggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En is er een kans dat het kanker is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
lymfeknoop?
Ritsuka
9 jaar geleden
Is echt niet zomaar kanker, dan had je arts je wel doorverwezen, of was het in die 6 maanden al gegroeid
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt Ritsuka, dat is precies wat ik ook denk. Je huisarts had bij enig vermoeden of twijfel wel verder onderzoek laten doen. Ga nogmaals naar je huisarts en vraag nogmaals een onderzoek, dan kun je gelijk vragen of hij/zij je door wil verwijzen naar een chirurg, zodat het weggehaald kan worden. Als de chirurg twijfelt of het een kankergezwel is, dan stuurt hij het op naar het laboratorium voor grondig onderzoek van het weefsel. Ga in ieder geval naar je huisarts, zodat deze je kan geruststellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het ook niet raar dat het ook in mijn lies is?
Ritsuka
9 jaar geleden
Daar heb je ook haartjes zitten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lees de link eens goed door, daar vind je waar dit allemaal kan ontstaan, op plekken waar haargroei zit. Dit komt of alleen of met meerdere tegelijk, daar is geen touw aan vast te knopen.