Ik heb vreselijk last van mijn knie (op slot zitten, knakken, binnenkant steken) misschien een idee wat dit kan zijn?

Ik heb al de laatste 2 jaar last van mijn knie. Ik tennis heel intensief (selectie e.d. 6 uur per week trainen + conditietraining). Ik ben toen het net begon naar de dokter geweest die zei dat het vanzelf wel over ging. Maar na een jaar was het nog precies hetzelfde. (Kon wel door de pijn heen trainen dus was nog niet heel ernstig maar na training of wedstrijd wel pijn)! Toen ben ik weer naar de dokter gegaan en is er een röntgenfoto gemaakt. Hier hebben ze niks op gezien en ik ben door gewezen naar de fysio. Hier heb ik 3 maanden 2 keer per week getraind en geluids behandelingen gehad met succes! Ik mocht weer alles doen. Maar 2 weken later kwam het al weer terug.
Maar nu is het anders. Het begon met dat mijn knie steeds op slot zat. Ik wist niet wat ik daar mee moest en dat deed echt vreselijk veel pijn! Nu heb ik een methode gevonden om hem te knakken (op één been gaan staan naar beneden zakken en weer om hoog) het doet wel pijn maar daarna is de pijn even weg. Ik ben weer gestopt met trainen maar de pijn houd niet op. Als ik zit voel ik het kloppen als ik loop kan ik niet op mijn been staan zonder pijn (aan de binnenkant) en het op slot zitten houd maar niet op. Iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik er mee kan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je je laten doorverwijzen naar een sportarts of sportfysiotherapeut. Deze mensen zijn gespecialiseerd in de combinatie sport/medische zaken. Of misschien kun je je vraag aan de sportarts op deze website stellen: http://www.fitnesshelpdesk.nl/sportartsen.html#nusse Een huisarts weet van alles wel wat, maar is geen specialist. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of wellicht is er een Sport Medisch Adviescentrum (SMA) bij jou in de buurt waar je terecht kunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik nog vergeten ben te zeggen, ik ben al een keer bij een sport fysiotherapeut geweest tussendoor zonder door verwijzing omdat het zo slecht ging. Maar die zei dat niet ernstig was en vanzelf over ging. Maar als het vanzelf over gaat, is het dan normaal dat je er nog 2 jaar lang last van hebt en het steeds erger wordt? En een gewone fysio heeft mij helemaal behandeld. Dus misschien gek, maar in die sportarts geloof ik niet meer zo...

Het beste antwoord

Whahaha ik weet precies wat dit is :D
Ik tennis ook, en heb ook last van mijn knie.

De dokter drukte op een plekje met 2 vingers en ik kreeg precies zo'n knak te horen als ik bijvoorbeeld te ver door mijn knieen ging.

Het heeft met het kraakbeen te maken.
Dat hoort te kraken en geeft dus een knak (het klinkt stom maar het is zo). Op je profiel zag ik dat je 14 was en je zit dus in de groei. Die knakken en dat vastlopen kan nog wel tot je 19e duren.

Hoe het over gaat weet ik niet zo goed.
Bij tennis had ik er last van maar bij het skateboarden nog veel meer. Het is triest om te moeten zeggen maar wat je er aan kan doen is niet zo veel. Ik kan zeggen dat je rustig aan moet doen maar ik weet dat dat niet helpt omdat je toch wel weer wil gaan sporten enzo.

Ik hoop dat ik heb geholpen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb dit ook gehad alleen iets minder erg, vooral met hardlopen fietsen en traplopen. Bij mij had het te maken met dat ik in de groei was en dat mijn bekken verkeerd stond.
Je kunt naar de dokter gaan om te vragen of hij wil kijken naar je rug en bekken. Ik zelf ben naar een chiropractor gegaan, na ongeveer een half jaar had ik er geen last meer van...