In hoeverre is iemand met borderline gevoeliger voor occultisme?

Een vriendin van me heeft borderline. En zij is erg nieuwsgierig naar het bestaan van geesten en is van plan om die te gaan oproepen. Ik maak me hier best wel zorgen om, zeker gezien de mentale instabiliteit die met borderline gepaard gaat.

Ze heeft soms gedachtes in haar hoofd dat ze zichzelf wil snijden en die weet ze tot nu toe te overwinnen. Maar ik ben bang dat dat erger wordt als ze zich met occultisme gaat bezig houden. Is dat terecht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Nee, dat is niet terecht. Er is geen enkele link tussen borderline en gevoeliger zijn voor occultisme.

Wel denk ik dat het goed is om met haar te praten en eventueel hulp voor haar te zoeken als je denkt dat ze het verkeerde pad op gaat. Borderline patiënten zijn (de naam zegt het eigenlijk al) erg gevoelig voor prikkels en zoeken vaak grenzen op. Wanneer zij die grenzen overschrijdt is het misschien goed dat zij een vriendin (en professionele hulp) heeft die haar een stapje terug laat doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar is die gevoeligheid voor prikkels juist niet een reden om extra voorzichtig te zijn met occultisme?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze heeft soms hele negatieve donkere momenten door die borderline. En ik ben bang dat deze versterkt worden door het negatieve effect dat occultisme kan hebben..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet doen! als je niet stevig in je schoenen staat! dat geld ook voor religie als je bordeline hebt.je bent dan veels te beinvloedbaar,vooral tijdens de manie periode
capthavoc
12 jaar geleden
lijkt mij ook, aangezien iemand die grenzeloos is niet over die grens van occultisme moet gaan
het is voor een, zeg maar normaal mens al heel erg moeilijk om hier mee om te gaan.
Los nog even van dat het een geestelijk werkelijkheid is
het idee alleen al dat er "iets" buiten ons is maakt een grenzeloos iemand nog onbegrensder.zeker als hij het ook nog een gaat oproepen en zich er bewust meer bezig houdt
voor normale mensen geldt al, blijf af, dus voor iemand die geestelijk labiel is is het helemaal niet verstandig.
ronduit gevaarlijk denk ik
Borderliners overschrijden vaker grenzen. Dus ook die van occultisme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het terecht is. Iemand met een psychische aandoening moet zich helemaal niet bezig houden met occultisme. Persoonlijk denk ik dat een ieder zich verre moet houden van het oproepen van geesten en al helemaal niet als je niet stevig in je schoenen staat.

Occultisme is een verzamelbegrip voor verschillende praktijken en rituelen die zijn gebaseerd op veronderstelde esoterische kennis, gericht op de werking en beïnvloeding van transcendente (buitenzintuiglijke, bovennatuurlijke) krachten.