Geen richtlijn. Dit is afhankelijk van het te behandelen letsel. Meestal ligt het wel ergens tussen de 15 en 45 minuten.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat verklaart waarom ik de vorige keer alweer na 20minuten buiten stond.
Ben dan eigenlijk wel benieuwd wat hij declareert bij de verzekering.
Mijn ervaring is: de eerste consult duurt ca. 1 uur, de rest van de consulten een half uur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er was tot voor enkele jaren een verplichte relatie tussen het toen nog wettelijke tarief en de behandeltijd. Dat tarief was gebaseerd op ca 25 minuten patient gebonden tijd. Nu zijn de tarieven vrij en de tijd ook. Maar een fysiotherapeut die zijn werk netjes doet zal gemiddeld toch een 25 minuten aan de behandeling besteden.
Dat kan van patiënt tot patiënt natuurlijk schelen (een kinderfysio plant meestal drie kwartier in). Fysiothrapeuten die structureel meer dan 3 patiënten er doorheen jagen, moet je toch met en zekere argwaan bekijken. Die zijn eerder met hun winst bezig dan met het belang van hun patiënt. Je ziet bijvoorbeeld nogal eens dat sommige (malafide) fysio,s een groep mensen in een oefenzaal stoppen en elke patiënt afrekenen tegen het tarief van een individuele behandeling, terwijl daar (lagere) groepstarieven voor bestaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ligt eraan waarvoor je naar de fysio moet. Sommige dingen duren wat langer dan andere. Maar meestal is het inderdaad tussen de 15 en 60 min.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik loop al jaren bij de fysio en bij verschillende in Nederland.
Bij mij heeft het nooit langer geduurt als een half uur. Ik heb nek en schouder klachten