Heeft iemand goede tips tegen moe zijn?

Ik ben vandaag naar de huisarts gegaan met de klacht dat ik erg moe ben! Hij heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis voor een bloedonderzoek! Maar daar krijg ik vrijdag pas de uitslag van en met pech pas maandag! Maar nou ga ik maandag naar Londen en daar gaan we de hele dag dingen bezichtigen enzo en daar kan ik het moe zijn niet bij gebruiken! Dus heeft iemand wat tips die helpen tegen de vermoeidheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dag xxxxanne,moeheids verschijnselen kan aan zoveel factoren liggen, te weinig rust, te kort aan vitamine B, te weinig buitenlucht. Misschien ligt het aan je levens wijze, dat deze drastisch moet worden gewijzigd. Wat mij helpt tegen moeheid is buitenlucht, vooral fietsen, misschien een optie voor jou. Beterschap, en als je naar Londen gaat wens ik jou een fijne dag

Antwoorden (6)

Wat vervelend. Nu zeggen natuurlijk veel mensen: drink koffie (of Energy Drink)! Dat kan natuurlijk, maar mijn ervaringen daarmee zijn dat je je eerst heel druk voelt, maar ook 's avonds nog vermoeider(goed NL?) bent.
Ik heb even geGoogled, hier staan tips:
http://www.gezondenzo.net/constant-moe-zijn-3-tips-tegen-een-moe-gevoel/
http://www.e-gezondheid.be/tips-en-recepten-tegen-vermoeidheid/actueel/860
Er staan wel meer dingen op. Hopelijk heb je er iets aan!
Groetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien veel ijzer eten dat is goed voor je bloed.....of klontjes suiker eten Xd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suikerklontjes leveren wel heel eventjes veel energie, dus als je heel kort moet presteren, zou dat wel kunnen helpen; maar de vermoeidheid erna is groter, dus als je een hele dag op stap wilt, is het waarschijnlijk niet verstandig.
Als uitzondering kan je best een keer suiker gebruiken op die manier, maar dat moet je niet op de lange termijn blijven doen, want dan is het echt niet goed voor je gezondheid.
Als je je moe voelt moet je winegums eten want dit bevat suiker en dit neemt je bloed snel op en geeft je een opkikker en je voelt je later niet vermoeider. Je moet echt winegums kiezen en geen andere snoepjes want winegums neemt je bloed het snelst op. Dit is geen lange termijn oplossing maar wel handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel vitamine c
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rustig aan, deze dagen. Op tijd naar bed. Uitslapen in het weekend. Paar sinasappels per dag uitpersen, desnoods met een citroen erdoor. Wandeling in de buitenlucht en dan thuis daarna even rustig een uurtje zitten.
Niet teveel scherm (tv/pc).

Druivensuiker mee op reis en wat verfrissingsdoekjes. Lekker voor een moe moment om je even op te peppen.

Veel plezier in Londen maandag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel!
Als je erg moe bent en je niet goed voelt zou ik je zelfs af raden om naar Londen te gaan. Als jij zelf voelt dat het niet gaat mag je jou lichaam niet gaan dwingen dingen te doen die het niet aankan.

Laat ons zeggen dat het iets ernstig is zoals te lage hemoglobine (roden bloedcellen) die normaal het zuurstof vervoeren door het lichaam indien je daar te kort van hebt en je doet een inspanning kan dit zelfs levensbedreigend zijn. Zolang je de bloed uitslagen nog niet hebt zou ik het rustig aan doen als ik van jou was.

als je de bloeduitslagen hebt laat me gerust wat weten.

Groeten Ritchie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar ik heb me er al maanden op verheugd! Nouja ik wacht eerst die test maar af en dan zien we wel weer verder! Ik hou je op de hoogte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja van mij mag je gaan he, misschien zijn de bloeduitslagen wel goed dat weet je nooit en heb je misschien vermoeidheidssyndroom of iets anders.
Als je gaat stap gewoon rustig mee niet te vlug en spreek hun aan om rustig door te stappen zodat je mee kan overhaast jezelf niet.