Verbrand je meer als je 3 x 10 min sport op een dag of 1 x 30 min?

Ik heb een hometrainer staan thuis en wil elke dag een half uur fietsen. Nu merk ik dat ik als ik een half uur achtereen fiets ik ga zweten dus dacht er daarom aan om 3 x 10 min te sporten. Maar denk dat je dan wel minder verbrand omdat je pas na 15 min meer moeite krijgt om t vol te houden. Klopt het dat je minder calorieën verbrand als je het verdeeld over 3 x en val ik dan ook minder snel af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

De eerste twintig minuten zal je geen vet verbranden, maar glycogeen dat is opgeslagen in de lever en spieren. Als deze energievoorraad op is, begin je vet te verbranden. Als je 10 min traint verbrand je dus geen vet. Nadat je bent gestopt met trainen vult de glycogeenvoorraad zich weer aan. Weinig effectief dus om af te vallen - beter is om, mits je het volhoudt, 1x 30 min te trainen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou zeggen 1 x 30 minuten. Hoe meer zweet hoe beter, dit is een teken dat je lichaam hard bezig is met verbranden. Als je 3 x 10 minuten gaat trainen, dan ga je niet echt hard trainen.

Check de bron voor een paar goede tipjes :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je verbrand optimaal vet als je binnen de bandbreedte van je optimale hartslag traint. Die hartslag bereik je pas na 10-15 minuten en pas dan ga je vet verbranden.

1x30 minuten trainen is dus veel effectiever. En de bedoeling van trainen is dat je conditie opbouwt, dat zweten wordt dus vanzelf minder en op een gegeven moment lach je om een half uur.

Toegevoegd na 29 seconden:
Die link staat er om je optimale hartslag uit te rekenen.
12 jaar geleden
30 minuten levert naverbranding die 24 uur aanhoudt.