Hoe voorkom ik dat ik elke keer ziek wordt?

Ik word bijna elke maand ziek. Zowel in de zomer als in de winter. Wat kan ik er aan doen om niet ziek te worden?

Uiteraard dik kleden, nek beschermen (sjaal), handen regelmatig wassen, vitaminepillen innemen, genoeg groente en fruit eten, wat nog meer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
4.8K

Het beste antwoord

Het gaat niet alleen om het eten van groenten en fruit, maar ook om het NIET eten van dingen die je ziek maken.
Als je veel verkouden bent, zou ik je absoluut aanraden om geen zuivelproducten te gebruiken, omdat deze zorgen voor een slijmlaag en het bemoeilijkt ook de afvoer van giftige stoffen waardoor je ook weer sneller ziek wordt.
Zelf ben ik tot mijn 18e heel baak ziek geweest door het eten van vlees, als vegetariër werd het al minder maar nog veel verkouden, moe en down. Nu ik ook geen zuivel en ei meer eet heb ik veel meer energie, ben nooit meer verkouden, laat staan ziek.
Misschien goed om eens mee te experimenteren.
Ik raad je ook aan om het boek "leven lang fit" te lezen.
Hoe eet jij trouwens je fruit? Je kunt het beste ontbijten met fruit en fruit niet in combinatie met andere producten eten, omdat het dan gaat gisten in je lijf.
Andere boekentips: Eat to live en The China Study.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De meeste dingen heb je dus al opgenoemd. Wat naast vitaminen ook belangrijk is is voldoende rust. Slaap minimaal 8 uur per nacht en probeer ook op tijd te ontspannen. Een relaxte geest is de helft van je vitaminen als het ware.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Handen niet te vaak wassen, dat is weer slecht voor je. Na toiletbezoek en voordat je eten gaat bereiden is het belangrijkste.
Probeer contact met mensen die ziek zijn te vermijden, indien mogelijk.
13 jaar geleden
Genoeg bewegen
Gevarieerd eten
Gezond eten
Regelmatig ontspanning
Jezelf goed verzorgen
Je huis ventileren
Genoeg buitenlucht/zonlicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je zelf teveel in pakt dan kan dit averechts werken,
gewoon veel naar buiten gaan en probeer eens koninginnegelei dit werkt super voor je weerstand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou even langs de huisarts gaan en bloed laten prikken, al is het alleen al om dingen uit te sluiten. Want een lage weerstand kun je ook krijgen door bijv. stofwisselingsziekten of bepaalde chronische tekorten.
Verder is het soms goed als je ziek wordt even geen medicijnen te gebruiken om je beter te voelen. Dat klinkt heel raar, maar soms is het beter om het er allemaal uit te laten komen (koort/keelpijn etc....) dan dat je het met medicijnen onderdrukt en het vervolgens een maand later weer de kop op steekt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op tijd naar bed gaan.
en wat je allemaal al zij ;]

en als je elke maand ziek bent,mischien naar de dokter gaan?