energy drink na het sporten, zijn er betere alternatieven? b.v sap of iets dergelijks wat je lichaam snel opneemt?

Na het sporten (1,5 a 2 uur meestal cardio en kracht) moet ik meestal echt iets met suiker binnen krijgen omdat ik dan of misselijk of duizelig of iets dergelijks wordt, als ik een blikje red bull gedronken heb gaat het direkt beter. Kortom mn lichaam heeft dus kennelijk suikers nodig... Nou is red bull vast en zeker niet het beste wat je dan zou kunnen drinken.... tijdens het sporten drink ik wel veel water (ongeveer 1 liter) en eet s morgens dan weinig omdat je dus met een volle maag niet goed kan presteren.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik raad je aan om eens goed op het internet te gaan rondkijken over voeding in combinatie met sporten. afhankelijk of je sport omdat je sterker wilt worden of alleen gezond wilt blijven moet je, je etenspatroon erop aanpassen. je vraag hier om vervanging van je redbull na het sporten. maar lees dit stukje eens door. zie bron voor het hele artikel. best interessant Water of sportdrankje? In water zitten geen stoffen die het vocht in je lichaam vasthouden. Dus plas je het snel weer uit. Sportdrankjes bevatten koolhydraten, zouten en vitamines die het vocht in je lichaam vasthouden. Voor veel inspanning is dit beter, zodat je niet uitdroogt. vervolgens raad ik je aan om eiwitten te gaan eten, zoals yoghurt of kwark. dit bevorderd het spieren herstel. maar qua voeding is natuurlijk weer een hele andere vraag.

Je kunt gewoon water drinken, dan heb je minder kans op erge spierpijn, water blijft het beste om te drinken. Je kunt een paar snoepjes nemen, wat fruit eten, of sultana. Het is maar net wat je lekke vindt. Meteen Red Bull lijkt me too much.. Toegevoegd na 51 seconden: lekker* Toegevoegd na 1 minuut: lekker*

ik drinkte toen altijd aquarius blauw. Goed spul hoor !

je hebt snelle suikers nodig, dus een paar tabletten Dextro doen wonderen. Of druivensap.

Omdat je juist ook een kleinere maaltijd neem, daarnaast gaat trainen, zou ik kiezen voor: Een volkoren boterham met banaan, daarnaast gewoon water drinken. Op onderstaande site staan heel handige tips voor eten/drinken voor/tijdens/na het sporten.

Bronnen:
http://www.cjsm.vlaanderen.be/gezondsporte...

Koop gewoon een echte sportshake, daar zit genoeg in. ;)

Er zijn ook speciale hersteldrankjes voor sporters. Je zou ook iets als ORS kunnen gebruiken, dat wordt vaak vooral gebruikt bij diarree of overgeven, maar is ook prima om te gebruiken als je om een andere reden veel vocht verliest: bij het sporten dus. Het helpt je om je vochthuishouding goed op peil te houden. Als het je vooral om het suiker gaat, kun je natuurlijk ook wat ranja ofzo drinken, of een of twee tabletten dextro energy. Daarna wel iets erbij eten, want snelle suikers worden snel opgenomen én snel afgebroken, dus na het stijgen van je bloedsuikerspiegel, daalt ie weer enorm.

je kan beter een sportdrankje drinken dan een energydrankje , bv AA ofzo

ik zou om te beginnen wel een goed ontbijt nemen.(hoe dat er moet uitzien,vind je vast wel op internet.)je hebt brandstof nodig om te sporten.natuurlijk zorg je ervoor dat er genoeg tijd tussen ontbijt en sport is.da heb je na het sporten wellicht minder last van het idee snel suikers nodig te hebben. na het sporten magere kwark met vruchten,eiwitten suikers dus,goed voor herstel .

Chocomel!!! Daar zitten veel meer druivensuikers in dan sportdrankjes! Ik zou zeggen probeer het een keertje. Succes en alvast een gelukkig Nieuwjaar

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100