Normaal gesproken niet. Echter, er is een afwijking die ertoe leidt dat de dikke darm van vrouwen tot wel een meter langer kan zijn dan normaal. En deze afwijking komt bij mannen niet voor.

http://www.gezondheidenpreventie.be/nieuwsbrieven/de-vrouw-is-niet-gelijk-aan-de-man/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee hoor die zijn even lang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij maakt het geslacht totaal niet uit, maar er kunnen per persoon wel sterke afwijkingen zijn.
Zo zijn er bijv. mensen met een extreem lange dikke darm.
Daar merk je eigenlijk niks van.
Mensen met een extreem lange dikke darm moeten wel meer drinken om hun ontlasting soepel te houden, omdat vocht in de dikke darm wordt onttrokken aan de brijige massa.

Toegevoegd na 23 minuten:
Las net de bron van het bovenstaande antwoord.
Persoonlijk wist ik niet dat extreem lange dikke darm alleen bij vrouwen voorkomt.
In onderstaande bron wordt daar ook niks over vermeld.