Waarom nemen mensen hun hond mee naar een lawaaierige autorace, als je weet dat een hond veel beter hoort en zelf oorstopjes inhebben ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Inderdaad hebben mensen geen idee over hoe een hond in elkaar zit. soms hoor je ze zeggen dat hun hond er niets van merkt omdat ie zo rustig blijft, terwijl ik me in zo'n geval juist extra zorgen zou maken over of de hond misschien een gehoorbeschadiging kan hebben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Veel mensen denken hun hond een plezier te doen door ze mee te nemen naar allerlei uitstapjes. Ze beredeneren: "Alles is beter dan dat ze alleen thuis zitten de hele dag want dat is zielig". Daarnaast vinden die mensen het vaak wel lastig om iemand te regelen om voor hen de hond uit te laten tussen de middag.

Al met al resulteert in een gedrag waarbij die mensen dus niet meer nadenken of ze de hond echt een plezier doen door ze mee te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het met Twickx eens, dat het een zekere mate van gemakszucht kan zijn, want ik denk dat je een hond idd meer plezier doet met een strandwandeling of lekker het bos in.
Maar sommige honden zijn zulke "eigenheimers", dat ze echt doodongelukkig zijn als ze niet bij hun "mens" mogen zijn.
En er zijn er, die, als ze alleen moeten blijven, binnenhuisarchitectonische talenten aan de dag leggen, en het herstel daarvan gaat op de termijn nogal in de papieren lopen.
En dan zijn er natuurlijk ook nog de Paris Hilton-clonen, die een hond zuiver als statussymbool zien, en als je jezelf dan opleukt om gezien te worden, zal Fifi of Snuggles natuurlijk, mét blingblinghalsband en zonneklep, meemoeten als vertederend accesoire.
Én er zijn natuurlijk ook dove honden, door een genetische afwijking - komt voor bij helemaal witte honden (en andere witte dieren)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen al om "Fifi en Snuggles" +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ge-nóten van je reactie :-)) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als hondentrainer heb je nu eenmaal veel met honden te maken, maar véél meer nog met de bijbehorende mensen ;-)))
Omdat sommige mensen het misschien zieliger vinden om hun hond de hele dag alleen thuis te laten zitten terwijl hij dringend zijn behoefte kwijt moet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas zijn er veel hondenbezitters die geen idee hebben hoe een hond in elkaar zit. En dan komt dit voor uit gemakzucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen zin aan een hond meer ..