Hoe komt het dat een bepaalde vloeistof via je neus naar buiten kan komen als je lacht terwijl je drinkt?

ik zag gister een grappig filmpje en ik nam een slok melk terwijl ik lachte, en toen kwam de melk door mijn neus (!) naar buiten.. hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.5K

Het beste antwoord

dat komt waarschijnlijk doordat hij praatte tijdens het slikken.
de neus en mond holte staan met elkaar in verbinding, de huig zorgt ervoor dat eten en drinken niet in de neusholte kan komen, maar als je uitademd en drinkt tegelijk gaat de huig niet omhoog en word de neusholte dus ook niet afgesloten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als je lacht komt er lucht door je neus naar buiten. als je drinkt zit er drinken in je keel. dat word er door de lucht via je neus naar buiten gespoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de holtes in je neus en keel met elkaar in verbinding staan, anders zou je niet door je neus kunnen ademen.

Als je je verslikt kan vloeistof in de luchtpijp terecht komen, maar ook omhoog via je je neusgaten er weer uitkomen.