Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In hoe ver is rioolwater schadelijk als je het in je oog krijgt.?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Er hoeft niet direct iets aan de hand te zijn. Eerst in de gaten houden, als je iets verneemd kan je altijd de spoeddienst van de huisarts bellen die zijn 24/7 bereikbaar, het is wel je oog dus als daar iets mee zou zijn lijkt me dat wel spoed toch?
Enigste wat ik ken wat je zou kunnen krijgen is wat ze in amerika "pink eye" noemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rioolwater is het meest vieze water dat er is, bacteriën in uitwerpselen van mensen zijn over het algemeen vrij schadelijk. In je oog zal het echter niet heel ernstig zijn.. Probeer, hoe moeilijk dat ook is, je oog open boven een zacht straaltje lauw water te houden zodat je het schoonspoelt. Als je oog pijn doet, rood is of gaat tranen zou ik zeker even langs de huisarts gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rioolwater kan veel soorten verontreiniging bevatten, van onschadelijk tot ernstig schadelijk. Goed spoelen, liefst met een oog-douche is het advies. (Vooral omdat je niet weet wat er in zit).
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding