Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb 1 maand last van duizeligheid dokter zei vitamine D te kort maar kan dat ook iets ander zijn?

4 maanden geleden
in: Ziekten
4K
Amadea
4 maanden geleden
Natuurlijk kan het ook iets anders zijn. Maar het grote verschil is dat een arts jou kan onderzoeken en vragen stellen over wat je voelt. Wij kunnen slechts gokken. Bijvoorbeeld: ben jij een vrouw in de overgangsleeftijd of ouder, dan kan het positieduizeligheid zijn.
25071004salah
4 maanden geleden
Ik ben een man en ja heb bloed laten trekken dokter zei vitamine D te
kort
teusvh
4 maanden geleden
Dat je duizelig wordt van een tekort aan vitamine D is nieuw voor mij, maar ik ben dan ook geen arts. Als je bloed is onderzocht zal de dokter dat niet zomaar fantaseren, denk ik. Vitamine D is sowieso altijd goed voor je, het helpt virusziekten (zoals griep en corona) te bestrijden. Pakweg 80% van de mensen heeft, zo halverwege de winter, een tekort aan vitamine D. 60-plussers haast per definitie. Voor 5 Euro koop je een potje voor twee maanden.
Ritsuka
4 maanden geleden
Ja, het kan ook iets anders zijn. Bij mij kwam duizeligheid door lage bloeddruk in combinatie met teveel stress, bij jou zou het wat anders kunnen zijn.
tinus1969
4 maanden geleden
Wat was je vitamine D waarde eerst en wat is die nu na behandeling? Hoeveel vitamine D krijg je?
Pieterke
4 maanden geleden
Het kan altijd iets anders zijn maar duizeligheid bij vit. D kan heel goed kloppen. Welke hoeveelheid vit. D krijg je?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een vitamine D tekort is ook in verband gebracht met duizeligheid. Uit verschillende onderzoeken is namelijk naar voren gekomen dat bij patiënten met terugkerende BPPD (benigne paroxysmale positioneringsduizeligheid) sprake was van een vitamine D tekort.