Kunnen voetwratvirussen worden overgedragen via een droge sportzaalvloer?

Toegevoegd na 4 minuten:
Hoe werkt dit dan? Via huidcellen die aan de ontvanger zijn voet blijven hangen? En hoe kan het virus dan vervolgens verplaatsen naar de cellen van de ontvanger? Of zitten ze op stofdeeltjes? In bacteriën? Of liggen ze los op de droge vloer? Kortom: hoe ziet de overdracht er praktisch gezien uit of is het gewoon onzin.

8 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Simpel gezegd liggen die virussen gewoon op de vloer.
Veel virussen kunnen enige tijd buiten het lichaam voortbestaan.