Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe lang kun je last hebben van een ernstige hypo?

Gisteren was mijn bloedsuiker zo laag dat mijn bloedsuiker het niet meer kon meten. De meter geeft dan "Lo" aan wat betekent dat het lager is dan 1,1. Ik voel me een dag later nog steeds beroerd. Hoofdpijn, misselijk, spierpijn en ontzettend moe.
Tweede "bloedsuiker" moet bloedsuikermeter zijn.

Toegevoegd op 16 april 2018 07:51: omschrijving

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij een hypo maakt je lichaam adrenaline aan. Vandaar dat een hypo vaak aanvoelt als heftige schrik. Mensen die bijv. een aanrijdinkje met een auto hebben gehad kunnen daar zo van schrikken dat ze de volgende dag dezelfde symptomen hebben als die jij beschrijft. Als je nog niet zo lang diabeet bent kun je mentaal ook een opdonder krijgen van zo'n zware hypo. In dat geval kan een gesprek met een diabetespsycholoog wonderen doen. Ik ben zelf al 30 jaar diabeet en voel hypo's redelijk goed aankomen. Ik heb overigens wel een zgn. hypokit in de koelkast liggen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100