Kun je je ziel verkopen?

Een bekende uitspraak.
Maar kan dat ook? Zit daar handel in dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.8K

Het beste antwoord

Hoe kun je iets verkopen wat je niet bezit?

Nu moet het niet gekker worden, chx...

De ziel dat ben jij, je kunt alles maar dan ook alles verkopen behalve je ziel... Want dat ben jij...

Hoe kun je je zelf tegenkomen, dan moet je toch gestoord zijn op zijn minst schizofreen... Je kunt jezelf niet eens zien...

Nee het zijn fabeltjes van gelovigen... Het is allemaal niet waar... Geloof niets, helemaal niets, zelfs niet wat XiniX zegt, want je moet het zelf ontdekken... Je moet het ZELF ontdekken... Je moet je ZELF ontdekken...

Je moet JEZELF ontdekken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 is dit werkelijk een serieuze vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb ik dan niet serieus genoeg geantwoord... Dit is de meest fundamentele vraag die ik tot nog toe gezien heb op GV...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja wel maar ik ben verbaasd !! ik denk meer aan een grap.Weet niet wat ik ervan moet denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen grap, waarom bestaat er anders zo'n uitspraak als "je ziel verkopen"?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja idd ,ik kan er ook niets mee verder.

Andere antwoorden (13)

Zou niet weten waar deze zit. Met je ziel onder arm lopen, ik heb deze nog nooit gezien. En dan deze dan ook niet verkopen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En dan ... = Dan kan je deze ook niet verkopen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 hihih
Alleen als je je zaligheid erbij verkoopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 hihihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met mijn eelt erbij hihihih
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad, je eelt krijgen ze er gratis bij.
Je ziel verkopen is een uitdrukking die ergens vandaan komt. Sorry, ik weet niet waar de oorsprong ligt, maar voel er wel iets bij.

Je ziel verkopen is zoiets als je leven verkwanselen, weggooien, geven aan iets waarin je jezelf ongeluk mee aandoet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgesns mij is de uitdrukking. Je ziel aan de duivel verkopen, oftewel je geeft je geloof op of doet iets wat je als gelovige niet zou mogen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je
Er bestaan wat sagen en legenden dat iemand zijn ziel aan de duivel verkoopt. Het is dan een ruilhandel waarbij de ziel pas bij overlijden aan de duivel vervalt.
In die zin zou jij je ziel kunnen verkopen, ware het niet dat het geen tastbaar ding is dat niet te verhandelen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan, nog niet eens zo gek lang geleden was er een bank in Letland die voor een lening iemands ziel als onderpand accepteerde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sick!
Ja,ik heb er onlangs een laten transplanteren,bleek het ziel van Dirk S. te zijn! En die was helaas al verrot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat je hier dus niet om de bekende uitspraak maar om de letterlijke vraag.

Nee, dat kan niet. Omdat je ziel niet iets tastbaars is wat kan worden aangetoond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ziel dat ben je zelf. Kun je jezelf verkopen? Denk je dat er handel in zit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe meer zielen hoe meer vreugd.
maar of je ze kan kopen of verkopen weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen aan den Duivel ! Maar dan moet je 'm eerst zien te vinden...

Toegevoegd na 46 seconden:
wil je er handel mee kunnen drijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja aan duivel kan je je ziel verkopen. En dan krijg je beloning als de HELL.!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ruilen:
1 ziel (academisch gevormd) voor 1 fles genever (van goede kwaliteit)

Toegevoegd na 51 seconden:
Inclusief: zaligheid
Hemel of hel op eigen risico.