Kun je je ziel verkopen?

Een bekende uitspraak.
Maar kan dat ook? Zit daar handel in dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoe kun je iets verkopen wat je niet bezit? Nu moet het niet gekker worden, chx... De ziel dat ben jij, je kunt alles maar dan ook alles verkopen behalve je ziel... Want dat ben jij... Hoe kun je je zelf tegenkomen, dan moet je toch gestoord zijn op zijn minst schizofreen... Je kunt jezelf niet eens zien... Nee het zijn fabeltjes van gelovigen... Het is allemaal niet waar... Geloof niets, helemaal niets, zelfs niet wat XiniX zegt, want je moet het zelf ontdekken... Je moet het ZELF ontdekken... Je moet je ZELF ontdekken... Je moet JEZELF ontdekken...

Zou niet weten waar deze zit. Met je ziel onder arm lopen, ik heb deze nog nooit gezien. En dan deze dan ook niet verkopen. Toegevoegd na 1 minuut: En dan ... = Dan kan je deze ook niet verkopen

Alleen als je je zaligheid erbij verkoopt.

Je ziel verkopen is een uitdrukking die ergens vandaan komt. Sorry, ik weet niet waar de oorsprong ligt, maar voel er wel iets bij. Je ziel verkopen is zoiets als je leven verkwanselen, weggooien, geven aan iets waarin je jezelf ongeluk mee aandoet.

Volgesns mij is de uitdrukking. Je ziel aan de duivel verkopen, oftewel je geeft je geloof op of doet iets wat je als gelovige niet zou mogen doen.

Er bestaan wat sagen en legenden dat iemand zijn ziel aan de duivel verkoopt. Het is dan een ruilhandel waarbij de ziel pas bij overlijden aan de duivel vervalt. In die zin zou jij je ziel kunnen verkopen, ware het niet dat het geen tastbaar ding is dat niet te verhandelen is.

Ja, dat kan, nog niet eens zo gek lang geleden was er een bank in Letland die voor een lening iemands ziel als onderpand accepteerde.

Ja,ik heb er onlangs een laten transplanteren,bleek het ziel van Dirk S. te zijn! En die was helaas al verrot.

Het gaat je hier dus niet om de bekende uitspraak maar om de letterlijke vraag. Nee, dat kan niet. Omdat je ziel niet iets tastbaars is wat kan worden aangetoond.

Je ziel dat ben je zelf. Kun je jezelf verkopen? Denk je dat er handel in zit?

hoe meer zielen hoe meer vreugd. maar of je ze kan kopen of verkopen weet ik niet.

Alleen aan den Duivel ! Maar dan moet je 'm eerst zien te vinden... Toegevoegd na 46 seconden: wil je er handel mee kunnen drijven.

Ja aan duivel kan je je ziel verkopen. En dan krijg je beloning als de HELL.!!!

Ruilen: 1 ziel (academisch gevormd) voor 1 fles genever (van goede kwaliteit) Toegevoegd na 51 seconden: Inclusief: zaligheid Hemel of hel op eigen risico.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100