Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat wordt er bedoeld met 'neusverkoudheid'?

naar mijn weten bestaat er alleen maar 'verkoudheid' op tv hoor ik tegenwoordig reclames voor middeltjes tegen 'neusverkoudheid.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat mensen zich sneller aangesproken voelen als er "neusverkoudheid" word gebruikt, zo van "oh wacht, bij mij komt de verkoudheid ook uit de neus, dat middeltje is voor mij!"

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Neusverkoudheid is gewoon hetzelfde als verkoudheid
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij verkoudheid zijn de ademhalingswegen besmet met een virus.

Er bestaan vele soorten verkoudheidsvirussen.

Als je veel last hebt van je keel en veel moet hoesten en kiespijn hebt bijvoorbeeld, dan voelt het anders dan wanneer je vooral veel last hebt van je neus.
dan noemt men dat neusverkoudheid.

Overigens:
Verkoudheid is met medicijnen niet sneller te genezen.
Er moet gewoon uitgeziekt worden. De symptomen van verkoudheid kunnen met medicijnen wel worden verlicht.

En omdat men die neussprays wel graag wil verkopen natuurlijk is een bijpassende term wel handig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, maar waarom zegt men dan nooit 'keelverkoudheid'? Dit keeltabletjes- en sprays moeten toch ook verkopen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, kan niet genezen worden, maar symptomen worden wel verlicht. Wanneer men medicatie gebruikt tegen verkoudheid, wordt ook wel gezegd 'wanneer je niets gebruikt duurt de verkoudheid een week, wanneer je dit middeltje gebruikt, duurt de verkoudheid slechts 7 dagen'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Siska, alles op zn tijd he, een paar jaar geleden zeiden ze ook nog niet: neus verkoudheid.
Die keelverkoudheid komt ooit misschien nog wel.
Wat is neusverkoudheid?

Het slijmvlies in de neus is aangetast door een verkoudheidsvirus. Een verkoudheid gaat meestal na 3 tot 5 dagen vanzelf over.

Wat zijn de symptomen en klachten?

In het begin van de verkoudheid loopt er meestal helder en waterig vocht uit de neus. Later komt er dikker slijm uit de neus en kan de neus verstopt zijn. Ook kunt u zich ziek en koortsig voelen, en hoesten.

Mogelijke oorzaken

Verkoudheid wordt veroorzaakt door een virus in de neus, keel en bovenste luchtwegen. Het virus zorgt ervoor dat het slijmvlies in de neus opzwelt. Dit veroorzaakt klachten als een loopneus, verstopte neus en/of benauwdheid.
(Lees meer...)
fremar
14 jaar geleden
Omdat een neusverkoudheid zich voornamelijk situeert in en rond de neus.

Neusverkoudheid is een ontsteking van het slijmvlies van de neus en de bijholtes.

Verkoudheid is een ontsteking van het slijmvlies in de neus, de bijholten en de keel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met neusverkoudheid wordt in het dagelijks gebruik bedoeld dat iemand een verstopte neus heeft, een loopneus heeft of moet niezen, kortom, door een verkoudheid last van zijn neus heeft. Dit in tegenstelling tot een verkoudheid waarbij je moet hoesten, die overigens bij mijn weten geen keelverkoudheid wordt genoemd (de spellingcontrole geeft al aan dat dit woord niet correct is LOL).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing