Wat voor soort rugpijn is dit? Wat zou de oorzaak kunnen zijn? graag reactie!

Ik heb sinds donderdagnacht last van aanhoudende rugpijn diep van binnen.
De pijn zit rechtsmidden en in mijn zij en trekt naar mijn onderbuik toe.
Het is geen spierpijn, of kramp, maar een aanhoudende pijn die ik niet kan verlichten door een andere houding aan te nemen of er een pittenzak op te leggen.
Soms word het een dagdeel erger, vooral 's middags en 's avonds. Ik word er soms misselijk van.
Als ik aan de rechterkant mijn rug aftast, voel ik soms punten die bij het indrukken ontzettend zeer doen, dit is echter niet direct de plek waar de pijn vandaag komt, voor mijn gevoel.
Ik kan geen duidelijke plek aanwijzen, medisch onderzoek wijst niets uit.

Wie heeft hier ervaring mee? Waar zou deze pijn vandaan kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K
Cryofiel
12 jaar geleden
Aan de achterkant/zijkant van de rug, net onder je ribben? Zeg maar: als je je handen in je zij zet, in het zachte gedeelte tussen je heupbot en je ribben - ongeveer op de plek waar je vingers (of je duim, net hoe-om je je handen in je zij zet) in je rug drukken? Dan zijn het de nieren.

Het beste antwoord

De meeste rugpijnen zijn toch spieren die verkrampt zijn. Als je het eenmaal hebt ben je niet meer in staat om echte chronische spanningen in de spieren te voelen. Wel zijn ze met de tijd langzaam aan meer gespannen geworden en heb je dan een drempel bereikt waar die spieren het niet meer kunnen volhouden.
In het begin is fysio een goede methode. Alleen brengt deze je tot het punt dat je geen pijn meer hebt. Dat wil zeggen dat je op het randje balanseerd.
Regelmatige massages kunnen je verder helpen om weer te leren aanvoelen hoe een ontspannen spier aanvoelt. Met TaiChi en QiGong kan je nog diepere onspanningen halen. Zo ook met bijvoorbeeld Yoga.

Ook kan je via hyptotherapie erachter komen wat de mentale en emotionele oorzaak is van die pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

klinkt bekend. bij mij werd toen SPIT vastgesteld en er dmv fysio vanaf worden gebracht

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.werkendlichaam.nl/10034/1/rugklachten-lage-rugpijn-spit-en-lumbago.html
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Bij spit helpt warmte anders wel en bij de vraagsteller niet dus... Ik vermoed dat het iets anders is. Ik heb nl. zelf ook spit gehad en door middel van warmte en massages ging het langzaam weer weg.
http://www.rugpijnweg.nl/lage-rugpijn-symptomen.html

Kijk eens op deze site. Mijn advies; Ga naar de huisarts en laat je evtl doorverwijzen naar een specialist!
Een internist of uroloog kunnen veel meer ontdekken dan wie dan ook.
amc
12 jaar geleden
Bel gelijk je dokter want het kan iets ernstig zijn bijv. Een tumor (wil je niet bang maken) hopelijk is het niet is ernstig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het dokterbeldeel is goed. Het tumor-deel is toch wat minder.
Alsnog een plus.
Beste Kimberly ,klinkt als een nier bekken ontsteking ,komt door een verwaarloosde urine weg (blaas ontsteking ) maar zo zoals je weet zo via GV kan je geen diagnose stellen ,maak je niet te veel zorgen ,maar maak er wel werk van . Ga weer naar je dokter . Btr schap .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schrijft: "medisch onderzoek wijst niets uit", dus je bent al bij de dokter geweest. Als die arts niets kan vinden, vraag dan doorverwijzing naar een specialist. Kan die ook niets vinden, vraag dan om een 'second opinion' van een andere specialist. Vinden alle reguliere artsen niets, ga dan naar een alternatieve arts. Die bekijken het weer op een heel andere manier. Blijf niet met pijn rondlopen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een hernia hebben met uitstralende pijn. Of je kan lumbago hebben. Of het kunnen je nieren zijn. Je schrijft dat je al medisch onderzoek hebt gehad, en dat het niets uitwijst. Is er dan al een scan of mri genomen? Dan zou je toch al moeten weten wat het niét is. Je kan het beste aan je huisarts een verwijzing vragen naar een specialist ter zake.