Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan een piep in je oor zijn ?

mijn moeder (40) heeft de afgelopen 12 uur constant een rare piep in haar oor. net alsof er iemand keihard in haar oor staat te schreeuwen. alleen het is een erg vervelend gevoel voor haar en ze hoort dus ook minder door die piep. nou vraag ik me af wat het kan zijn. kan het ernstig zijn ? graag snel antwoord !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
916

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De piep in je oor wordt oorsuizen genoemd.
Onder oorsuizen verstaat men het horen in het hoofd van geluiden die niet van buitenaf komen. Alle vormen van geluid worden beschreven, van windgeruis tot gierende fluitketels, bellen, brommen, fluiten, rinkelen en straaljagers toe. Geen geluid is eigenlijk hetzelfde. Iedereen die het heeft, hoort eigenlijk wel wat anders. Hard of zacht, in een oor of in beide oren.

Ook zijn er mensen die geloven dat wanneer je een piep hoort, op dat moment iemand slecht over je spreekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord hierboven is een hele goede omschrijving, het enige wat ik nog zou willen toevoegen is dat je moeder het beste contact kan zoeken met een arts, oorsuizen komen vaak voor in meerdere en mindere mate, kan tijdelijk zijn, maar ook blijvend, dus voor gedegen advies, bezoek een arts. Succes!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding