Ik slaap in mijn bed met het hoofdeinde bij het raam, is dat ongezond?

Is wel dubbelglas.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Nee hoor, dat is juist erg gezond. Tijdens je slaap heb je zoveel mogelijk frisse lucht nodig, dus zet je raam het liefst helemaal open. Als dat te koud voor je is, zorg dan voor een extra deken of slaap desnoods met een muts op (de ouderwetse slaapmuts, hihi). Er bestaat zelfs een liedje over:

slaap met open ramen, want de frisse lucht,
die drijft allerhande kwalen op de vlucht.
in je frisse bedje, lekker toegedekt,
kan je heerlijk slapen tot de zon je wekt!

Dit liedje is nog van de tijd dat we geen centrale verwarming hadden, dus dat het overdag al echt koud was op je slaapkamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat liedje op een cd staan e.v.a van Duo Karst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En 's morgens de ijsbloemen dik op de ruiten!

Andere antwoorden (4)

nee hoor het grootste probleem dat je zou kunnen krijgen is nekspierpijn als je nek in de koude lucht ligt.
12 jaar geleden
Nee dat is niet ongezond.
Ik zou niet weten waarvoor.

En zet gerust dat raam een stukje open 's nachts.
Frisse lucht is juist heel gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Het is zeker niet ongezond. Maar ik zou niet in hartje winter met open raam gaan slapen. Dit om spierpijn én keelpijn te voorkomen. Als je met een muts, oorwarmers en een sjaal gaat slapen wordt het tijd om je bed te verplaatsen.
ps slaap zelf altijd ongeacht hoe koud met open raam. Maar er zijn grenzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt geen spierpijn en keelpijn van frisse lucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
momopoyolo, zeker spierpijn kun je wel krijgen van koude lucht/tocht. Keelpijn kun je ook krijgen van hele droge lucht (wat koude lucht is). Het is geen groot probleem en snel weer verholpen,maar het kan wel.
Dat ligt eraan, als het raam dicht zit en er geen radiator onderzit is het geen probleem, maar:
_Als het raam voor ventilatie gebruikt word (opzich goed) pas dan wel op dat je niet in de wind(op de trek) zit, dat kan een stijve nek opleveren.
_Als je vlak bij een hete radiator zit, kan de lucht terplaatse erg droog zijn, ook niet prettig.
Al met al beter wat afstand houden van "Een open raam" en een hete radiator.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een slaapkamer hoort geen hete radiator te hebben als je in bed ligt. Je krijgt geen stijve nek van frisse lucht.