Wie weet een oplossing tegen hooikoorts ZONDER pilletjes of ander soort medicatie te slikken

ik ben niet zo van de pilletjes, en chemische troep dus daarom deze vraag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Ik kan in herhaling vallen, maar handiger is om deze vraag (zie de link hieronder) en de antwoorden eens te bekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

emigreren naar de sahara :).

schijnt ook dat je er na je 40ste overheen groeit.

Toegevoegd na 26 seconden:
echt oplossingen zijn er niet, anders hadden er niet zoveel mensen last van.

Toegevoegd na 6 minuten:
grieks dieet schijnt te helpen

@ reacties: inderdaad, overheen groeien lijkt niet een regel te zijn, artikel die ik daarover had gelezen kan ik niet terug vinden, is al een maand geleden, dus is ook lastig zoeken. dus die stelling neem ik bij deze voorlopig terug
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee helaas, na je 40'ste er overheen groeien is geen regel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar had ik ook op gehoopt, op dat "er overheen groeien"...
www.aerofil.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan wel. Allereerst moet je erachter komen welke plant of boom jij last hebt. Op die hooikoorts momenten blijf je binnen. Als het droog is en waait dan heb je nl meer hooikoorts. Ook als het net regent is het een hooikoorst moment. Daarnaast kan je een zonnebril dragen. Als je lekker buiten zit ga dan naar een omgeving waar zand is. Enz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hooikoorts is een allergie. Allergieën worden meestal behandeld met symtoombestrijding, met oa de welbekende antihistaminica.

Maar er is ook nog een therapie voorhanden: immunotherapie. Immunotherapie (allergievaccinatie) is een behandeling die niet alleen de klachten bestrijdt maar ook de onderliggende oorzaak van de hooikoorts aanpakt. Bij deze behandelingsvorm kan een hooikoortspatiënt ongevoelig worden gemaakt voor de pollen waar hij gevoelig voor is.

Bij immunotherapie wordt een kleine hoeveelheid allergeenoplossing aan het lichaam toegediend. Hierdoor treedt er gewenning op en wordt de gevoeligheid voor bijvoorbeeld stuifmeel minder. Het eigen afweersysteem wordt "geherprogrammeerd" zodat er geen (of bijna geen) allergische reactie meer optreedt.

Immunotherapie is wel een behandeling waar je een lange adem voor nodig hebt, de behandeling kan wel 3 tot 5 jaar duren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt een beetje aan je klachten.

Een verstopte neus kun je wel open maken door het snuiven van lichtzout water.

Brandende en tranend ogen kun je verkoelen met koel water.

Tegen de niesbuien weet ik niets anders dan vaseline in je neus smeren.

Allemaal symptoombestrijding dus.

Ik kan me wel voorstellen dat je iets tegen de anihystaminen hebt. Want ik heb heel veel geslikt en gespoten gekregen waarbij het middel vaak erger was dan de kwaal.

Ik slik nu Aerius.
Het neemt niet alle klachten weg, maar het maakt ook niet moe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je toch nog steeds keiveel last van?!
Ik heb veel baat gehad bij een alternatieve behandelwijze: de bioresonantietherapie. Dat is in ieder geval zonder pillen.
Tegenwoordig ondermijn ik de hooikoorts gewoon met pilletjes en dat helpt ook prima, kost geen tijd en is goedkoper. Maar als je perse geen pilletjes wil slikken, dan zou die bioresonantietherapie een oplossing voor je kunnen zijn.
Op http://www.mbtn.nl/ vind je meer informatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je honing eet van de regio waar je bent opgegroeid (Dus niet de commerciele rommel uit de supermarkt, maar verse imker honing uit je geboortestreek) dan verminderen je klachten enorm.

Toegevoegd na 7 minuten:
excuses; Geboorteplaats moet woonplaats zijn;
http://www.wiedenhoning.nl/?menu=gezondheid