Kunnen botte tanden een reden zijn waardoor iemand overgewicht heeft?

Omdat je minder goed kan kouwen en daardoor je voedsel niet goed kan fijnmalen, en daardoor het niet goed kan verteren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Vertering maakt niet veel uit, 80 or 90 procent van het voedsel wordt verteerd. Als het minder is kun je gewoon nog wat meer eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Met botte tanden - voor zover dat al voorkomt - kun je uberhauopt weinig eten en zou je dus juist giga moeten afvallen door je vloeibare 'dieet'.

Voor zover slecht kauwen al invloed heeft op je vertering, wordt slecht gekauwd eten eerder SLECHTER verteert en verlaat in minder gehavende staat het lichaam, zodat je er ook minder calorieen uit zal opnemen. Ook daar gaat die theorie niet op.

Hoe dik je bent wordt echt bepaald door HOEVEEL je eet en HOEVEEL je daarvan ook weer verbrand / verbruikt. Als dat niet in balans is, kom je aan, hetzij snel, hetzij langzaam. Maar hoeveel keer je daarop kauwt, heeft echt geen tot minimale invloed. Dat compenseer je dan wel weer met een happie extra.