Welke invloed heef caffeïne op testosteron of in mijn geval testosteron medicatie?

Ik heb sinds woensdag Androgel 50 mg als aanvulling op mijn lage testosterongehalte. Naast bijwerkingen die in de bijsluiter staan, valt mij vandaag op (na relatief veel cola te drinken) ik veel energie. Is het zo dat caffeïne invloed heeft op testosteron of andersom waardoor je wat hyperder bent?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Krachtsporters hebben inderdaad gemerkt dat als zij vlak voor een training een flinke dosis pure cafeïne innemen hun testosteronspiegel als ze de sportschool verlaten hoger is dan normaal. Dit hebben sportonderzoekers uit Nieuw- Zeeland getest op rugbyspelers. Hoe hoger de dosis cafeïne, des te groter is het effect. Bij inname van 800 milligram steeg het gehalte testosteron met 21 procent.
Het zou dus goed kunnen dat jij dat effect van de cafeïne voelt.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
800 mg komt wel neer op 10 blikjes Red Bull of 32 glazen cola.
Amadea
12 jaar geleden
Als gast76987 6 glazen cola heeft gedronken dan is zijn testosterongehalte toch met bijna 4% gestegen.