Je kunt Serotonine niet kopen. Serotonine is een neurotransmitter en die moet je sowieso niet slikken. Hoe komt dat dan in de neuronen?

Het antwoord is dus nee en dit komt door de manier waarop het gemaakt wordt in je lichaam.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als het serotonine al in het bloed wordt opgenomen, dan komt het niet door de bloed- hersenbarierre heen. Dit is een specifieke functie die stoffen uit het bloed filtert voor het bloed verder de hersenen in gaan. Een extra beveiliging dus. Hierdoor is het ook moeilijk om medicijnen de hersenen in te krijgen.

NB. De wat slechte Google translate vertaling van een verder duidelijke uitleg staat in de bron, evenals de originele tekst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dopamine (neurotransmitter) wordt anders wel gegeven aan mensen met parkinson.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is niet juist. Dopamine kan ook niet in de hersenen worden opgenomen. Men gebruikt het medicijn levodopa dat in de hersenen wordt omgezet in dopamine. Dit medicijn is wel in staat om de bloed-hersenbarriere te passeren. http://nl.wikipedia.org/wiki/Levodopa

Andere antwoorden (2)

Ja, dat kun je wel kopen alleen dan moet je een recept hebben maar dat krijgt vrijwel niemand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sint Janskruid is een homeopatische variant die kun je gewoon kopen bij de drogist. Werkt wel minder intens.

Serotonine is alleen verkrijgbaar op recept van de dokter in de vorm van een medicijm tegen depressie, angsten, ptss en dergelijke.

Het is misschien ook illegaal te krijgen maar dat zou ik niet aanraden! Je moet je gezondheid nooit op het spel zetten met onbegeleid medicijngebruik.