Ik ben geen expert, maar ik denk dat je het alleen maar synthetisch kunt maken. Het HAMLET stofje is namelijk een aangepast eiwit uit moedermelk: deels opengevouwen en gebonden aan een oliezuur. Voorzover ik kan nagaan is het nog geen medicijn, maar wel een 'veelbelovende' richting voor verder onderzoek.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er wordt dus menselijk melkeiwit (lactalbumine) voor gebruikt om het te synthetiseren, maar of ze dat melkeiwit zelf ook synthetisch kunnen maken durf ik niet te zeggen.