Zijn camouflagetherapie en lichttherapie hetzelfde als lasertherapie?

Bij het zoeken naar een eventuele nieuwe zorgverzekeraar 2013 let ik speciaal op vergoeden van COUPEROSE behandeling. Volgens mij wordt dit behandeld met LASER. Maar bij geen zorgverekeraars zie ik een dergelijke behandeling in de vergoedingen teurg komen, wel "camouflagetherapie" en/of "(UVB) lichttherapie". Valt lasertherapie (voor de huid) hier ook onder? LET WEL, ik hoef dus GEEN informatie over de (vergoedings)voorwaarden van zorgverekeraars, ik zou graag precies weten of deze namen dezelfde behandeling aanduiden of wat de verschillen zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, lasertherapie is een totaal andere behandeling dan licht- of camouflagetherapie, lichttherapie is niet geschikt voor couprose, omdat dat de aders verwijdt, camouflagetherapie houdt in dat je zelf leert, met speciale camouflagemak-up je kwaal of ongemak te camoufleren. Toegevoegd na 1 uur: Lichttherapie kan gebruikt worden bij winterdepressies en bepaalde huidaandoeningen. www.isala.nl › ... › Dermatologie › Dermatologische zorg hier vind je meer informatie over camouflagetherapie, deze therapie is wel geschikt voor couperose. www.praktijkpeels.nl/behandelingen/7/ Hier lees je over lasertherapie bij couperose. www.kliniekveldhoven.nl/couperose.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100