Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn camouflagetherapie en lichttherapie hetzelfde als lasertherapie?

Bij het zoeken naar een eventuele nieuwe zorgverzekeraar 2013 let ik speciaal op vergoeden van COUPEROSE behandeling. Volgens mij wordt dit behandeld met LASER. Maar bij geen zorgverekeraars zie ik een dergelijke behandeling in de vergoedingen teurg komen, wel "camouflagetherapie" en/of "(UVB) lichttherapie". Valt lasertherapie (voor de huid) hier ook onder? LET WEL, ik hoef dus GEEN informatie over de (vergoedings)voorwaarden van zorgverekeraars, ik zou graag precies weten of deze namen dezelfde behandeling aanduiden of wat de verschillen zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
593

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, lasertherapie is een totaal andere behandeling dan licht- of camouflagetherapie, lichttherapie is niet geschikt voor couprose, omdat dat de aders verwijdt, camouflagetherapie houdt in dat je zelf leert, met speciale camouflagemak-up je kwaal of ongemak te camoufleren.

Toegevoegd na 1 uur:
Lichttherapie kan gebruikt worden bij winterdepressies en bepaalde huidaandoeningen. www.isala.nl › ... › Dermatologie › Dermatologische zorg

hier vind je meer informatie over camouflagetherapie, deze therapie is wel geschikt voor couperose.
www.praktijkpeels.nl/behandelingen/7/

Hier lees je over lasertherapie bij couperose.
www.kliniekveldhoven.nl/couperose.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankuwel, zeer waardevol!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding