Mensen met PDS schijnen helemaal geen trek meer te kunnen hebben (=prikkelbare darm syndroom)

zie link van een forum waar meer dan één persoon klaagt over den tekort aan eetlust

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik WIST dat er ook een echte genetische afwijking is maar kon zo snel niet vinden hoe het heet, zie link:

Bij het Silver Russell syndroom schijn je niet tot nauwelijks hongergevoel te hebben
amigo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nooit is een groot woord, want als je zo'n aandoening hebt, laat je je behandelen, en met een beetje mazzel komt het weer goed.
toen ik een maagzweer had, had ik absoluut geen honger.
ik had het gevoel of ik een paar bakstenen in mijn maag had, en ik taalde niet naar eten.
ook kan ik me voorstellen dat je als je een flinke tumor in de maag hebt, je niet veel eetlust meer hebt.
Rieneke1
12 jaar geleden
Bij een depressie kan men ook nauwelijks of geen eetlust hebben al gaan andere mensen juist weer overmatig eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hongergevoel of gewoon trek, is gemaakt om de voortbestaan van de leven van de mens de bevorderen
net als seks zijn er kleine pleziertjes toegevoegt in het leven om het voortbestaan van de mens.
maar jij vraagt het waarschijnlijk om af te vallen in dat geval kan je proteïnen eten , die verzadigen en je komt niet aan omdat proteïnen niet opgeslagen worden als vet als je er teveel van eet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
ja dat heet Prader willi, maar die je zoekt heb ik nu ook gevonden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
proteinen leveren ook energie, 17 kcal per gram net zoveel als koolhydraten. Ze werken bij eetlust wel verzadigend.
Als je nooit eetlust hebt zou ik bij de huisarts langsgaan.