Wat zijn de voordelen van wandelen?

Toegevoegd na 7 minuten:
Op welke manieren is wandelen goed voor lichaam en geest?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (10)

- Het is goed voor de conditie
- Het is goed voor de bloedsomloop
- Je krijgt er sterke benen van
- Het is niet milieuvervuilend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je nog eens ergens komt zonder te veel het milieu te belasten.

Toegevoegd na 58 minuten:
Compact samengesteld.
Het is goed voor je algemene lichamelijke en geestelijk conditie in ruimste zin van het woord.
Specifiek:
* verbetert je uithoudingsvermogen
* door de verhoogde hartslag en bloedsomloop krijg je sterkere aderen, dus minder kans op een inwendige bloeding.
* vertraagd de botontkalking
* vergemakkelijkt het trappenlopen (sterkere benen)
* verlaagt de stress (mocht je die al hebben)
* het verzet je zinnen
* je voelt je superieur tov mensen die niet bewegen
* bij langere wandelingen (beetje doorlopen) verbrandt het je overtollig lichaamsvet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lekker buiten
je ziet nog eens wat anders
tis onbelast itt hardlopen of joggen
goede lichaamsbeweging
goed voor je gezondheid
aanmaak vitD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan, voordeel voor jou: sterke benen etc.
voordeel voor natuur: je zit niet op de computer etc.
voordeel voor je hond: hij hoeft niet binnen te zitten.
ga zo maar door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ook nog eens goed voor je geestelijke gezondheid. Mensen met een depressie wordt aangeraden dagelijks een flinke wandeling te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De OV-kaart kan je thuis laten! Dus je hoeft gelukkig niet in- en uit te checken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je word fitter , je ziet nog eens wat enz

Toegevoegd na 1 minuut:
en het is goed voor het milieu
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor het lichaam: je conditie wordt beter
voor de geest: je kunt tijdens het wandelen mediteren, of gewoon gezegd: je zorgenthuis laten en genieten van wat je ziet. En dat kan even goed natuur zijn, of een mooi gebouwd huis
anneliez
12 jaar geleden
- het is een relatief veilige vorm van lichaamsbeweging (en lichaamsbeweging is goed voor stevige botten en kraakbeen, sterkere spieren)
- je kunt er ook mee beginnen als je lang te weinig beweging hebt gehad
- je maakt gebruik van een natuurlijke beweging, waardoor de kans op blessures gering is.
- je kunt het alleen of samen met anderen doen
- je bent er op een gemakkelijke en goedkope manier 'even uit', in de buitenlucht
- het is mentaal ontspannend, verbetert de stemming
- de gewrichten worden minimaal belast (geen schoksgewijze belasting)
- je kunt het tempo naar behoefte aanpassen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wandelen werkt goed op het vetgehalte in het bloed het heeft een vertragende werking zodat je niet zo snel slagaderverkalking krijgt.
Als je veel wandeld ben je niet meer zo stress gevoelig en kun je er beter mee omgaan.
Wandelen werkt gunstig op je darmen.
Wandelen kost niets en je krijgt er zoveel voor terug.