Waarom is het moeilijk om correct te schrijven zonder spelfouten als je alcohol op hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als we correct willen schrijven, dan moeten we onze hersens gebruiken. Als je alcohol drinkt, dan verdooft dat je hersens en daarom werken ze minder goed. Een ander effect van drinken is, dat we alles wat rooskleuriger zien. Niet voor niets proberen we soms met een borreltje of pilsje allerlei problemen of een nare gebeurtenis weg te drinken.

Dat je meer fouten maakt bij het schrijven heeft 2 oorzaken. Je ziet niet meer zo scherp of je interesant, interressant, interessant of interresant hebt geschreven. En het kan je ook niet meer zo veel schelen, wat nou precies de juiste spelling is. Je bent dus minder kritisch.

Precies hetzelfde geldt bij autorijden. Je moet niet drinken als je auto rijdt, omdat je mogelijk meer risico's neemt (b.v. bij inhalen) maar ook omdat je het allemaal niet zo scherp meer ziet.

Voor allebei geldt dat èn de vaardigheid zelf afneemt, èn het vermogen om de zaken goed te beoordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duidelijk +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaande is volledig duidelijk. Kort en bondig: je bent dronken, waardoor je gewoon minder goed opletten kan.