ik ben erg onzeker over mijn lengte, wat kan ik er tegen doen?

ik ben 15 jaar en 157cm maar de meeste mensen in mijn klas is al ergens in de 165 cm of langer, en volgens de GGD groei ik ook misschieb niet meer. Daardoor voel ik me erg rot..

Toegevoegd na 5 minuten:
*misschien

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Roel van Velzen is ook klein en kijk wat hij heeft bereikt. Lengte heeft niks met capaciteit te maken. Je hebt er geen invloed op en je moet je er niet druk om maken. Iedereen heeft wel wat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En vergeet ook vooral Bart de Graaf niet! +1
KennisDelen
12 jaar geleden
+++!

Andere antwoorden (5)

Door erover in te zitten ga je niet groeien. Volgens de GGD zou mijn halve klas +- 2 meter worden, dat gaat dus echt niet gebeuren. Dus de GGD hoeft niet persé gelijk te hebben.

Overigens heb ik een vriend van ook 15 die 1.55 was en nu al 1.70 binnen een jaar (ongeveer). Alles kan!

Maak je niet druk en probeer het te accepteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben nu 15 en ben 1.70cm lang en ben in 3 maanden 10cm gegroeid dus maak je geen zorgen ps ik ben ook nog de kleinste van de klas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lengte zegt niets over je vermogens om te presteren. Ik was toen ik 15 was ook maar 1,69. Ben nu 17 en 2,02. En ben nog niet volledig uitgegroeid. Je bent pas 15 en je kan nog een groeispurt krijgen, de een heeft het vroeger, de ander later.

De GGD zei: "Je word maximaal 1,90" maar zit er toch 12 centimeter boven. Zij zeggen het op basis van.. Maar ook in hun berekeningen zitten fouten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zieke groeispurt gekregen:p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ja klopt, had toen ook nadelen, vaak last van me rug, en me onderrug is niet zo heel sterk. Maar sportschool doet wonderen.. :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar jij bent een jongen x3 ik een meisje en jongens groeien altijd nog door
je moet niet onzeker zijn, elk model heeft wel iets. dus modellen zijn ook niet perfect, wees positief over jezelf! ik ben zelf ook 15 en ik ben 182cm ik doe modellenwerk en ik ben ook niet perfect ik heb bijv. te grote borsten, dat is helemaal niet fijn. ik voelde me ook onzeker. maar ik heb geleerd dat dat helemaal niet uitmaakt, ik ben hoe ik ben en mensen mogen me of niet. je moet miss is iets aan je onzekerheid doen. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er over blijft zitten, kom je ook niet verder.
Aangezien bijna iedereen langer is dan jij, moet je ergens anders in uitblinken.
Een jongen in mijn klas bijvoorbeeld, is 16 jaar, 1m 60 lang, maar kan vreselijk goed voetballen. Hij is zelfs gescout door de KNVB! Hij zit daar echt niet mee hoor!
Dus jij moet dat ook niet zijn!