Niet ongesteld, help! Kan ik zwanger zijn? Ik ben aan de pil, maar ook slik ook antibiotica; Doxycycline, wat de werking van de pil afneemt.

Ik weet 't, lekker stom geweest.. Maar ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen. Ik zit aan de pil, al zo'n 3 jaar.. Nu slik ik sinds anderhalve week antibiotica; Doxycycline. In de bijsluiter staat dat hierdoor de werking van de pil verminderd. Toch ben ik zo eigenwijs geweest om gewoon sex te hebben, de afgelopen 2 weekenden. 2 t/m 6 oktober had ik een stop week van de pil genomen en vond het dus wel weer eens tijd om weer een stop week te doen.. Dus heb ik vrijdag 11 November mijn laatste pil geslikt (om 12uur s'avonds). Normaal gesproken ben ik dan zo'n 36 uur later ongesteld (in dit geval zou dat dus Zondag ochtend rond 12 uur zijn geweest).. Tot nu toe ben ik nog steeds niet ongesteld geworden.. Oké, het is nu pas maandag avond 14 November, maar toch is het alweer bijna 72 uur geleden dat ik mijn laatste pil heb geslikt.

Zeg alsjeblieft niet dat het door stress kan komen, want dan heb ik dus totaal niet hoor :)
Vraag me gewoon af of er een kans bestaat of ik zwanger ben &wanneer ik mezelf eventueel kan testen..
(heb namelijk geen idee hoelang het duurt voordat je zoiets kan zien op een test)..

Heel erg bedankt alvast!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
12 jaar geleden
daar hebben ze nou condooms voor uitgevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is waar ja.. Maar ik denk dat de dokter hetzelfde zal zeggen... Dus heb je enig idee wanneer ik zelf kan testen? Doe het liever zelf dan bij de dokter..

Het beste antwoord

de kans is zeker aanwezig dat je zwanger bent, er zijn testen die je snel kunt doen, maar het is beter er 1 te doen als je minimaal 7 tot 10 dagen overtijd bent, anders heb je misschien nog niet genoeg zwangerschapshormonen in je urine, dus als je morgen een test doet en deze is negatief en je bent over een week nog niet ongesteld, doe dan nog een test.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Inderdaad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje dankje!
Dus ik kan er beter 1 aan het einde van deze week halen.. (aangezien als ik er morgen dus 1 haal waarschijnlijk negatief zal zijn) Als ik het goed begrijp??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je morgen een test doet en die is positief dan ben je zwanger, is ie negatief dan is het nog niet zeker dat je niet zwanger bent. De kans bestaat dat je nog niet genoeg zwangersschaps hormoon in je urine hebt, dan reageert de test dus niet.
Doe je de test als je 7tot10 overtijd bent heb je gelijk zekerheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt platje en nelly, de reactie van nelly klopt dymphy
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt!!

Andere antwoorden (1)

ja de kans is er idd dat je zwanger kan zijn. Je kunt met zommige testen er nu al achter komen of je zwanger bent ja of de nee . Maar dat staat wel in de bijsluiter van de test wanneer je die kunt nemen. Maar er zijn ook testen waarbij je eerst een paar dagen overtijd moet zijn voordat je dat pas kunt zien.