Wat kun je doen aan verzorging van je huid wanneer je b.v. dag-nacht crème niet verdraagt vanwege het afsluitend gevoel ?

Van meer mensen hoor ik, dat ze geen crème op hun gezicht doen,(zeker als het warm weer is), omdat ze daardoor sneller een soort van`opvlieger`krijgen. (Trouwens ook van mensen die nog niet in de overgang zijn)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (8)

Je kan evt speciale mineralen "water" op je gezicht spuiten met vitaminen en mineralen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook altijd ' last' van crème, ik gebruik het dan ook zelden, hooguit in de winter als mijn huid wat droger aanvoelt doe ik nachtcrème op. Maar overdag nooit.
Je gezicht verzorgen kan ook zonder crème, goed reinigen met milde reiniging is voldoende.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou een of twee keer per week een masker kunnen gebruiken, hydraterend of voedend, verstevigend of reinigend, net wat je behoefte is. Zo kun je wel tekorten aanvullen, maar hoef je verder niet echt te smeren.
Je kunt anders kiezen voor een emulsie- of fluidetextuur van een dag of nachtcreme, die zijn niet zo zwaar op je huid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uuh, dag- of nachtVERZORGING bedoel ik dus!
ik gebruik nooit een creme. Vind het niet lekker voelen.

Af en toe weleens een face wash onder de douche. Maar dat is het dan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat is er over te vertellen? gewoon face wash, ik heb een tube van het lidl huismerk. Na het douchen doe je gezicht ermee wassen en weer afspoelen. Maar ongetwijfeld elke drogist heeft die dingen.
Ik heb een 'gemengde' huid. Bij mij betekent dat: rond de neus vrij snel vet, wangen en voorhoofd normaal, en bij de mondhoeken en op de kin (soms) een beetje droog. De beste 'behandeling' voor mij: NIETS smeren. Weer of geen weer. Gewoon helemaal niets. Heel af en toe smeer ik mijn gezicht voor de nacht in met bodylotion voor de normale huid, maar dat doe ik lang niet iedere nacht. Ik gebruik wel altijd douche-crème voor de gevoelige/droge huid, en dat is eigelijk genoeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je om één of andere reden geen creme kunt gebruiken is dat niet zo erg. Cremes doen niet zo veel voor je huid. Wat we heel goed voor je huid (en haar) is is lijnzaade dolie. Ik neem elke dag zo'n twee eetlepels lijnzaadolie (van Tuinen)en ik merk dat mijn huid een stuk minder droog is en soepeler aanvoelt! Het is wel even "doorbijten" want lekker is anders. Ik spoel daarna zo snel mogelijk met water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen puur natuur gebruiken, en dan alleen dingen die je ook kan eten, zoals:
Olijfolie en kokosolie.

Olijfolie smeren na het douchen (voor het afdrogen) en dan nog even kort afspoelen en voorzichtig afdrogen.
Van kokosolie heb je maar heel weinig nodig, anders wordt het vet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Google eens op argan olie, is voor lichaam en gezicht. Wel prijzig dus als je het wilt gebruiken dan goed op aanbiedingen letten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo Carscho, graag gedaan, ik gebruik deze olie sinds kort 's avonds en het bevalt mij tot nu toe goed. Je hebt het van verschillende merken, daarom zei ik dat je maar even moest googelen. Ik wist niet dat dat niet mag, maar net als jij vind ik die punten niet belangrijk. Het gaat om het helpen, en googelen is trouwens zo algemeen, dat doet toch iedereen? :-)