Plassen acteurs en/of kindacteurs echt in hun broek tijdens een opname of is dat een bepaalde truc?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K
Ritsuka
7 jaar geleden
Gewoon een slangetje met water onder de kleding

Het beste antwoord

Kijk, da’s nou een onderwerp uit het leven gegrepen, maar waar je eigenlijk nooit iets over hoort.
Een onalledaagse en onconventionele vraag over een (althans, in de uitgebeelde “vreselijke” of angstaanjagende omstandigheden) eigenlijk betrekkelijk normaal soort menselijk falen: gewoon “een ongelukje hebben”.

Bij filmopnamen worden details van veel scènes talloze malen achtereen gedraaid, tot vervelens toe, en vaak ver daarvoorbij, net zolang totdat de regisseur helemaal tevreden is en overtuigd dat hij uit de vastgelegde opnamen een goede film kan samenstellen. En dat hij niet hier volgende week opnieuw een draaidag aan moet besteden, waarbij dan alle rekwisieten en decors weer moeten kloppen.

Bij het drinken wordt daarbij ook echt niet elke keer werkelijk drank of gekleurd water geslobberd, want daar zou een mens compleet niet goed van worden.

Gewoon plassen is - op commando - al iets wat bepaald niet iedereen gegeven is.
Op commando voor de draaiende camera in je broek plassen maakt het nog een paar slagen moeilijker en dat het lukt wordt dus voor de meeste acteurs nóg véél onwaarschijnlijker.
Bovendien ruikt het onfris, en moet je na elke scene die nog niet acceptabel verliep weer met een droge broek beginnen. Maar een nog belangrijker overweging is uiteraard dat je dit (áls het al zou lukken) niet ‘met natuurlijke middelen’ kunt blijven herhalen tot het goed op de film staat!

Om al deze redenen kan het dan ook niet anders dan dat men hier trucjes bij gebruikt.
Dan weet je in elk geval één ding zeker: namelijk dat het op commando zonodig eindeloos veel keren achtereen met water uitgebeeld en gefilmd kan worden, wat op de natuurlijke manier domweg tot mislukken gedoemd is.

Overigens: dat het allerlei soorten beroemdheden bij gelegenheid voor de camera wel eens per ongeluk gebeurd is, kan ik niet ontkennen. Maar dat is dan juist een verlies van controle, en is dus een totaal ander verhaal dan de in onze cultuur nogal schaarse vaardigheid om het op commando van de regisseur keer op keer opnieuw in een nieuwe droge broek te kunnen doen!

Zo, en (wat mij betreft) nu maar weer terug naar vragen over de wat gemakkelijker bespreekbare logica zoals van de afstand tussen een keukengeiser en doucheputje cq rioolaansluiting! ;-)